Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı eğitiminde ana başlık olan “tasarım eğitimi” kapsamında; üç boyutlu düşünmeyi, kurgulamayı ve bunu mesleki iletişim dili olan tasarı geometri-teknik resim, perspektif aracılığı ile iki ve üç boyutlu olarak çözümlemeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Tasarım dünyasının ortak iletişim dili olan tasarı geometri konularının temel problemlerini, geçmişten günümüze gelinceye kadar yaşamda ne şekilde yer bulduğu, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı eğitimindeki etkin rolü ve öğrenci çalışmalarının tashih edilerek geliştirilmesini içerir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Henüz Atanmadı
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
(1) Özcan. Ş., Uygulamalı Tasarı Geometri II , Gül Yayınevi. (2) Akın. S., Tasarı Geometri Problemleri I-II , Arı Kitabevi (1965). (3) MORÇÖL, Yılmaz. “Perspektifte Deformasyon”, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi / Yüksek Mimarlık Bölümü Doçentlik Tezi, 1972 (5) Burry, J., Burry, M., "The new mathematics in architecture", Thames & Hudson, (4) ÖZDEMİR, Elvan Elif. “Mimarlık Eğitiminde Tasarım Sürecinin Geliştirilmesi Yönünde Bir Yöntem Arayışı”, Gazi Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Mimarlık Anabilim Dalı Doktora Tezi, 2013 (6) Pottmann,H., Asperl,A., Hofer, M., Kilian, A.,Bentley, D., "Architectural Geometry", Bentley Institute Press
|
|
Öğretim görevlisinin ders notları
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%10
|
|
Alan Bilgisi
|
%90
|
|
|