Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1İMÇ360Tasarı Geometri3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı eğitiminde ana başlık olan “tasarım eğitimi” kapsamında; üç boyutlu düşünmeyi, kurgulamayı ve bunu mesleki iletişim dili olan tasarı geometri-teknik resim, perspektif aracılığı ile iki ve üç boyutlu olarak çözümlemeyi amaçlar.
Dersin İçeriği Tasarım dünyasının ortak iletişim dili olan tasarı geometri konularının temel problemlerini, geçmişten günümüze gelinceye kadar yaşamda ne şekilde yer bulduğu, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı eğitimindeki etkin rolü ve öğrenci çalışmalarının tashih edilerek geliştirilmesini içerir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Henüz Atanmadı
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar (1) Özcan. Ş., Uygulamalı Tasarı Geometri II , Gül Yayınevi.
(2) Akın. S., Tasarı Geometri Problemleri I-II , Arı Kitabevi (1965).
(3) MORÇÖL, Yılmaz. “Perspektifte Deformasyon”, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi / Yüksek Mimarlık Bölümü Doçentlik Tezi, 1972
(5) Burry, J., Burry, M., "The new mathematics in architecture", Thames & Hudson,
(4) ÖZDEMİR, Elvan Elif. “Mimarlık Eğitiminde Tasarım Sürecinin Geliştirilmesi Yönünde Bir Yöntem Arayışı”, Gazi Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Mimarlık Anabilim Dalı Doktora Tezi, 2013
(6) Pottmann,H., Asperl,A., Hofer, M., Kilian, A.,Bentley, D., "Architectural Geometry", Bentley Institute Press
Öğretim görevlisinin ders notları

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Mesleğin temel çizim konvansiyonlarını geliştirebilme;
2 Sayısal geometrileri farklı çizim ortamlarında kullanabilme;
3 Üç boyutlu düşünme ve kurgulama yetisi edinebilme;
4 Geometri ile teknik resim arasındaki ilişkiyi benimseyebilme;


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin amacının ve yönteminin açıklanması
2 Mimarlık Tarihinde Geometri 1: Altın Oran, oransal sistemler, Le modulor, Öklid ve Kartezyen geometrisi
3 Mimarlık tarihinde Geometri 2: Dekonstrüktivizm ve mimari geometri, İslam mimarlığı örneklerinde parametrik tasarımlar
4 Parça-bütün ilişkisi ve mimari: Platonik cisimler, Eisenman 9 grid metodu
5 Kütle parçalama- dilimleme yöntemleri: Küpün bölünmesi, Kürenin dilimlenmesi, Voronoi diyagramları
6 Katlama yöntemleri: Origami
7 Geometri ve doğa ilişkisi: Hyperboloit yapılar (Gaudi, Shukov, Niemeyer)
8 ARA SINAV
9 Matematik ve İç Mimarlık ölçeğinde çağdaş yaklaşımlar 1: Kaos- Karmaşıklık-Oluşum
10 Matematik ve İç Mimarlık ölçeğinde çağdaş yaklaşımlar 2: Topoloji, Düğüm diyagramları, Mobius (Escher)
11 Matematik ve İç Mimarlık ölçeğinde çağdaş yaklaşımlar 3: Matematiksel Yüzeyler
12 Matematik ve İç Mimarlık ölçeğinde çağdaş yaklaşımlar 4: Optimizasyon
13 Matematik ve İç Mimarlık ölçeğinde çağdaş yaklaşımlar 5: Döşeme ve Örüntü, Örüntü Sistemleri
14 Matematik ve İç Mimarlık ölçeğinde çağdaş yaklaşımlar 6: Fraktallar, Doğada Fraktal yapılar


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156280&curProgID=5718&lang=tr