Course Information
SemesterCourse Unit CodeCourse Unit TitleT+P+LCreditNumber of ECTS Credits
-1İMÇ457Information / Communication Age And Design3+0+036

Course Details
Language of Instruction Turkish
Level of Course Unit Bachelor's Degree
Department / Program Interior Architecture and Environmental Design
Mode of Delivery Face to Face
Type of Course Unit Elective
Objectives of the Course Examining the process starting from the 1970s with the widespread use of computers. The aim of the course is to gain projections about how the space designs of the future will be shaped by the development of technology.
Course Content While the reflections of the trends in architecture and design on interior architecture are investigated in ten-year periods, it is discussed in the light of the social, economic and cultural events developing in the world during the period.
Course Methods and Techniques
Prerequisites and co-requisities None
Course Coordinator None
Name of Lecturers Asist Prof. Özge GÜNDEM
Assistants None
Work Placement(s) No

Recommended or Required Reading
Resources (2) FIELL, Charlotte& Peter (1999) Design of the 20th Century, Taschen, Cologne.
(3) MASSEY, A. (1990) Interior Design of the 20th Century, Thames & Hudson, London.
(1) HAUFFE, T. (1998) Design A Concise History, Laurence King Publishing, London.

Course Category
Mathematics and Basic Sciences %10
Field %90

Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"

Assessment Methods and Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 % 40
Assignment 1 % 20
Final examination 1 % 40
Total
3
% 100

 
ECTS Allocated Based on Student Workload
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 3 42
Hours for off-the-c.r.stud 14 3 42
Presentation 1 3 3
Mid-terms 1 3 3
Final examination 1 3 3
Total Work Load   Number of ECTS Credits 3 93

Course Learning Outcomes: Upon the successful completion of this course, students will be able to:
NoLearning Outcomes
1 Bilgi ve iletişim çağını tanımlayabilme;
2 1970-2000 tarihleri arası dönemde yaşanan sosyal, ekonomik, politik olayları inceleyebilme;
3 Tasarım akımları ve güncel olaylar arasındaki ilişkiyi kurabilme;
4 Mimarlık ve endüstriyel tasarım akımlarının iç mekana etkilerini irdeleyebilme;
5 Dönemler arasındaki iç mekân tasarımlarını karşılaştırabilme;


Weekly Detailed Course Contents
WeekTopicsStudy MaterialsMaterials
1 Bilgi/İletişim çağı tanımı, gelişimi, toplum üzerindeki etkileri
2 1970’ler ve sosyal yaşam
3 1970’lerde mimari akımlar (geç modernizm, postmodernizm, vernakülarizm)
4 1970’lerde tasarım alanındaki akımlar (rasyonalizm, radikal tasarım)
5 1970’lerin akımlarının iç mekanlara yansımaları
6 1980’ler ve sosyal yaşam
7 1980’lerde mimari akımlar (postmodernizm,dekonstrüktivizm)
8 ARA SINAV
9 1980’lerde tasarım alanındaki akımlar (postmodern tasarım, high tech tasarım)
10 1980’lerin akımlarının iç mekanlara yansımaları
11 1990’ler ve sosyal yaşam
12 1990’lerde mimari akımlar (yeni modernizm, eko-mimarlık)
13 1990’lerde tasarım alanındaki akımlar (organik tasarım, minimalizm)
14 Geleceğin mekânları, sanal mekânlar


Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
C1
C2
C3
C4
C5

bbb


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156287&curProgID=5718&lang=en