Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1İMÇ463Bilgisayar Oyunlarında İç Mekan Tasarımı3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Geçmişten günümüze bilgisayar oyunu sanayisinin gelişimi ve geçirdiği süreçleri ve bu süreçler dahilinde güncellenerek gelişen gerçekçilik ve üslup ile birlikte ilerleyen iç mekan kurgusunu iç mimari
tasarım girdilerine dair örneklerle pekiştirmek dersin amacını oluşturur.
Dersin İçeriği Bilgisayar oyunu sanayisini tasarım süreçleri olarak düşünerek, bu süreçlerde iç mekan tasarımının yerini, önemini anlatı, kavram gibi diğer dinamiklerle kurduğu ilişkileri de değerlendirerek ele almak
dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Begüm ERÇEVİK SÖNMEZ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar (1) Çevrimiçi ortamlarda bulunabilecek eğitim videoları
(1) Çevrimiçi ortamlarda bulunabilecek eğitim videoları
Öğretim görevlisinin kendi notları

Ders Yapısı
Mühendislik Tasarımı %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 13 3 39
Sınıf Dışı Ç. Süresi 13 5 65
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 110

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Bilgisayar oyunu sanayisinin gelişimi ve geçirdiği süreçler hakkında bilgi sahibi olma;
2 İç mimarlık ve bilgisayar oyun sanayisi arasında bir bağlam kurma
3 Mekân bağlamında belirli bir kavrama dayalı üç boyutlu düşünebilme;
4 Bir kurgu doğrultusunda kendi tasarımcı kimliğini özgün bir şekilde ifade edebilme;


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Geçmişten günümüze bilgisayar oyunu sanayisinin gelişimi ve geçirdiği süreçler. Ortaya çıkan belli başlı oyun akımları ile bu akımların öncüsü denilebilecek oyunlardan örnekler ile bu sanayiye genel bir bakış
2 Bilgisayar oyunu sanayisinde güncellenerek gelişen grafik detay, gerçekçilik ve üslup ile birlikte ilerleyen iç mekan kurgusu, iç mimari tasarım girdilerine dair örneklerle yaklaşımlar
3 İç mekan tasarımını, bilgisayar oyunu tasarım süreçlerinden biri olarak ele almak
4 Bir anlatı doğrultusunda geliştirilen iç mekan kavramlarında kullanılan araçlar ve yöntemler
5 Bir anlatı ve bu anlatı doğrultusunda geliştirilen kavramlar ile iç mimari kimlik kaygısı
6 Bilgisayar oyunlarının oynanışında var olan anlatısal süreç ile mekânsal kurgunun ilişkilendirilmesi
7 "Bilgisayar oyunu iç mekan tasarımı" projesine dair anlatı geliştirilmesi
8 ARA SINAV
9 "Bilgisayar oyunu iç mekan tasarımı" projesine dair geliştirilen anlatı doğrultusunda iç mekan kavramı tasarımı öngörüleri
10 "Bilgisayar oyunu iç mekan tasarımı" projesine dair geliştirilen anlatı doğrultusunda iç mekan kavramı tasarımı öngörüleri
11 "Bilgisayar oyunu iç mekan tasarımı" projesine dair geliştirilen anlatı doğrultusunda iç mekan kavramı tasarımı öngörülerinde kimlik kaygısı değerlendirmesi
12 "Bilgisayar oyunu iç mekan tasarımı" projesine dair geliştirilen anlatı doğrultusunda iç mekan kavramı tasarımı öngörülerinde mekan kurgusu değerlendirmesi
13 "Bilgisayar oyunu iç mekân tasarımı" projesine dair tüm verilerin tek bir düşünce pratiği altında değerlendirilmesi
14 "Bilgisayar oyunu iç mekân tasarımı" projesine dair tüm verilerin tek bir düşünce pratiği altında değerlendirilmesi


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156290&curProgID=5718&lang=tr