Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1İMÇ465İç Mekanda Renk3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilere; renk ve renk sistemleri, renk mekân ilişkisi konusunda verilen teorik bilgiler doğrultusunda farklı işleve sahip iç mekanları, renk seçimini etkileyen kriterler açısından değerlendirme ve tasarlama becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Dersin içeriği; renk kavramı- görme olayı- renk sistemleri, iç mekân tasarımında renk seçim kriterleri, iç mekân tasarımında renk kullanımı ve etkileri, iç mekan tasarımında renk, ışık, doku, biçim ve malzeme ilişkisi, mekan, kültür, renk etkileşimi, konut, eğitim, ofis, alışveriş turizm iç mekânlarında renk kullanımı konularını kapsamaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Kaynaklardan derlenen teorik bilgileri örneklerle destekleyerek Ppt. Sunum
Sınıf içi teorik tartışmalar. Ödev ile öğrendiklerini uygulama.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Candan AYLA
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar (3) Sirel Şazi, 1974, Kuramsal Renk Bilgisi, İDMMA Akademisi Yayınları Sayı: 124, İstanbul.
(1) Çağlarca Sadettin, 1993, Renk ve Armoni Kuralları, İnkılâp Kitabevi Yayın San. ve Tic. A.Ş.
(2) Pile John F., 1997, Colour in Interior Design, Mc Grow – Hill, Newyork.
1. Çağlarca S., (1993), Renk ve Armoni Kuralları, İnkılâp Kitabevi Yayın San. ve Tic. A.Ş.
2. Doğan Ak, S, (2020), Renk Armonilerinin Teorisi, Akademisyen Kitabevi.
3. Kavasoğlu, R., (2021), Renk, İksad Yayınevi, ISBN: 978-625-8061-59-8
4. Mccown, J., (2006), Colors Architecture in Detail, Rockport Publishers, ISBN-10: 1-59253-287-X ISBN-13: 978-1-59253-287-2
5. Pile John F., 1997, Colour in Interior Design, Mc Grow – Hill, Newyork
6. Poore, J. (1994), İnterior Color by Design,Rockport Publishers.
7. Sirel, Ş. (1974), Kuramsal Renk Bilgisi, İDMMA Akademisi Yayınları Sayı: 124, İstanbul.

Ders Yapısı
Fen Bilimleri %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 7 10 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 102

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Renk kavramını bilimsel ve estetik açıdan öğrenebilme;
2 Psikolojik açıdan renk kavramını öğrenebilme;
3 Ofis ve eğtim yapıları gibi ortak iç mekân çevrelerinde renk kavramının teorik ve uygulamalı olarak çözümlenebilmesi;
4 Konut ve otel odaları gibi özel iç mekân çevrelerinde renk kavramının teorik ve uygulamalı olarak çözümlenebilmesi;


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Renk Kavramı - Görme Olayı - Renk Sistemleri
2 Renklerin Birbirleriyle Etkileşimleri ve Mekana Etkileri
3 Renk ve Psikolojik Etkileri
4 Tarih içerisinde rengin kullanımı
5 İç Mimaride malzeme ve renk etkisi
6 Konut mekânlarında renk kullanımı
7 Eğitim yapılarında renk kullanımı
8 ARA SINAV
9 Fabrikalarda renk kullanımı
10 Sağlık yapılarında renk kullanımı
11 Ofis yapılarında renk kullanımı
12 Eğlence yapılarında renk kullanımı
13 Proje uygulaması
14 Proje uygulaması


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156291&curProgID=5718&lang=tr