Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere; renk ve renk sistemleri, renk mekân ilişkisi konusunda verilen teorik bilgiler doğrultusunda farklı işleve sahip iç mekanları, renk seçimini etkileyen kriterler açısından değerlendirme ve tasarlama becerisini kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin içeriği; renk kavramı- görme olayı- renk sistemleri, iç mekân tasarımında renk seçim kriterleri, iç mekân tasarımında renk kullanımı ve etkileri, iç mekan tasarımında renk, ışık, doku, biçim ve malzeme ilişkisi, mekan, kültür, renk etkileşimi, konut, eğitim, ofis, alışveriş turizm iç mekânlarında renk kullanımı konularını kapsamaktadır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Kaynaklardan derlenen teorik bilgileri örneklerle destekleyerek Ppt. Sunum Sınıf içi teorik tartışmalar. Ödev ile öğrendiklerini uygulama.
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Candan AYLA
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
(3) Sirel Şazi, 1974, Kuramsal Renk Bilgisi, İDMMA Akademisi Yayınları Sayı: 124, İstanbul. (1) Çağlarca Sadettin, 1993, Renk ve Armoni Kuralları, İnkılâp Kitabevi Yayın San. ve Tic. A.Ş. (2) Pile John F., 1997, Colour in Interior Design, Mc Grow – Hill, Newyork.
|
|
1. Çağlarca S., (1993), Renk ve Armoni Kuralları, İnkılâp Kitabevi Yayın San. ve Tic. A.Ş. 2. Doğan Ak, S, (2020), Renk Armonilerinin Teorisi, Akademisyen Kitabevi. 3. Kavasoğlu, R., (2021), Renk, İksad Yayınevi, ISBN: 978-625-8061-59-8 4. Mccown, J., (2006), Colors Architecture in Detail, Rockport Publishers, ISBN-10: 1-59253-287-X ISBN-13: 978-1-59253-287-2 5. Pile John F., 1997, Colour in Interior Design, Mc Grow – Hill, Newyork 6. Poore, J. (1994), İnterior Color by Design,Rockport Publishers. 7. Sirel, Ş. (1974), Kuramsal Renk Bilgisi, İDMMA Akademisi Yayınları Sayı: 124, İstanbul.
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Fen Bilimleri
|
%10
|
|
Alan Bilgisi
|
%90
|
|
|