Course Information
SemesterCourse Unit CodeCourse Unit TitleT+P+LCreditNumber of ECTS Credits
-1İMÇ452Corporate Identity3+0+034

Course Details
Language of Instruction Turkish
Level of Course Unit Bachelor's Degree
Department / Program Interior Architecture and Environmental Design
Mode of Delivery Face to Face
Type of Course Unit Elective
Objectives of the Course This course aims at acquiring knowledge about commercial circles and brand phenomenon, and interpreting the acquired knowledge in architectural terms during design language and program creation. The course also aims to develop a systematic design approach in the context of analytical thinking about the employer of the business environment to be designed and the ability to design elements that can be interpreted from the identity of the employer in terms of design.
Course Content In addition to providing information about commercial environments, which is one of the design environment types, this course provides a design approach which requires the conception of the brand as an abstract communication concept in terms of design areas.
Course Methods and Techniques
Prerequisites and co-requisities None
Course Coordinator None
Name of Lecturers Instructor Atlıhan Onat KARACALI
Assistants None
Work Placement(s) No

Recommended or Required Reading
Resources (2) Fitch on Retail Design” –Rodney Fitch & Lance Knobel
(1) “Giyim Mağazalarında Marka Kimliği ve İç Mekan Tasarımı Arasındaki İlişki” –Atlıhan Onat Karacalı
(3) “New Retail” –Rasshied Din
(4) “Shops: A Manual of Planning and Design” –David Mun

Course Category
Social Sciences %10
Field %90

Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"

Assessment Methods and Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 % 40
Final examination 1 % 60
Total
2
% 100

 
ECTS Allocated Based on Student Workload
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 3 42
Hours for off-the-c.r.stud 14 3 42
Mid-terms 1 3 3
Final examination 1 3 3
Total Work Load   Number of ECTS Credits 3 90

Course Learning Outcomes: Upon the successful completion of this course, students will be able to:
NoLearning Outcomes
1 Marka kavramı hakkında iletişim bilgileri edinme;
2 Perakende çevreleri hakkında mimari yorum yeteneği kazanabilme;
3 Bir alışveriş çevresi olarak mağaza üzerine mimari kavram (konsept) geliştirebilme;
4 Perakende tasarımında; çevresel bileşenler [mekan organizasyonu (plan şeması), malzeme, renk, aydınlatma ve donatılar] bilgisi edinebilme;


Weekly Detailed Course Contents
WeekTopicsStudy MaterialsMaterials
1 Tanışma. Ders içeriği. “Perakende Tasarım” tanımı Tartışma #1: Tasarımcının Entelektüel Olması Gerekliliği/Zorunluluğu
2 Perakende sektörleri Tartışma #2: Süpermarketlerin Eleştirisi
3 Perakende çevreleri Tartışma #3: Fiziksel Mağazanın Gerekliliği ve Uygarlığın Kilometretaşları
4 “Marka” tanımı. Marka mağazalarının çeşitleri Tartışma #4: Marka nedir?
5 Markanın tasarıma etkileri. “Konsept” tanımı
6 Uygulama #1: Marka tasarımı. Sunum gruplarının oluşturulması. Sunum pratiğini kurgulanması
7 Perakende tasarımında mekan organizasyonu. Sunum gruplarının geri dönüşü
8 ARA SINAV
9 Perakende tasarımında malzeme
10 Perakende tasarımında renk ve aydınlatma
11 Perakende tasarımında donatı ve diğer bileşenler
12 Uygulama #2: Mağaza tasarımı (Uygulama #1’deki marka üzerinden)
13 Sunum haftası #1
14 Sunum haftası #2


Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
C1
C2
C3
C4

bbb


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156296&curProgID=5718&lang=en