Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1İMÇ452Kurum Kimliği3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders, ticari çevreler ve marka olgusu hakkında bilgi edinilmesini ve edinilen bilginin tasarım dili ve programı oluşturma sırasında mimari anlamda yorumlanabilmesini hedeflemektedir. Ders ayrıca, tasarlanacak ticari çevrenin işvereni hakkında analitik düşünce yürütülmesi ve işverenin kimliğinden tasarım anlamında yorumlanabilecek öğeler çıkarılabilmesi bağlamlarında sistematik bir tasarım yaklaşımı geliştirmeyi hedeflemektedir. Ayrıca Marka Yönetimi ve Marka Geliştirme hakkında bilgiler bilgi verilerek örnek sunumlar sunmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği Bu ders, tasarım çevresi tiplerinden biri olan ticari çevreler hakkında bilgi vermenin yanı sıra, soyut bir iletişim kavramı olan markanın tasarım alanları anlamında somutlaştırılmasını öngören bir tasarım yaklaşımı edindirmektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Atlıhan Onat KARACALI
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar (2) Fitch on Retail Design” –Rodney Fitch & Lance Knobel
(1) “Giyim Mağazalarında Marka Kimliği ve İç Mekan Tasarımı Arasındaki İlişki” –Atlıhan Onat Karacalı
(3) “New Retail” –Rasshied Din
(4) “Shops: A Manual of Planning and Design” –David Mun

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Marka kavramı hakkında iletişim bilgileri edinme;
2 Perakende çevreleri hakkında mimari yorum yeteneği kazanabilme;
3 Bir alışveriş çevresi olarak mağaza üzerine mimari kavram (konsept) geliştirebilme;
4 Perakende tasarımında; çevresel bileşenler [mekan organizasyonu (plan şeması), malzeme, renk, aydınlatma ve donatılar] bilgisi edinebilme;


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma. Ders içeriği. “Perakende Tasarım” tanımı Tartışma #1: Tasarımcının Entelektüel Olması Gerekliliği/Zorunluluğu
2 Perakende sektörleri Tartışma #2: Süpermarketlerin Eleştirisi
3 Perakende çevreleri Tartışma #3: Fiziksel Mağazanın Gerekliliği ve Uygarlığın Kilometretaşları
4 “Marka” tanımı. Marka mağazalarının çeşitleri Tartışma #4: Marka nedir?
5 Markanın tasarıma etkileri. “Konsept” tanımı
6 Uygulama #1: Marka tasarımı. Sunum gruplarının oluşturulması. Sunum pratiğini kurgulanması
7 Perakende tasarımında mekan organizasyonu. Sunum gruplarının geri dönüşü
8 ARA SINAV
9 Perakende tasarımında malzeme
10 Perakende tasarımında renk ve aydınlatma
11 Perakende tasarımında donatı ve diğer bileşenler
12 Uygulama #2: Mağaza tasarımı (Uygulama #1’deki marka üzerinden)
13 Sunum haftası #1
14 Sunum haftası #2


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156296&curProgID=5718&lang=tr