Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1İMÇ456Deneysel Tasarım3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı İç mimarlık genel olarak sonuçlarıyla değerlendirilen bir disiplindir. Oysa deneysel bir çalışmanın her zaman için bir sonuca ulaşması beklenmez. Burada önemli olan sonuçtan çok süreçtir. Çalışmaları
deneysel kılan süreçle birlikte, öğrencilerin projelerinin uygulanabilirliğinin ötesinde yaratıcı ve ütopik iç mekan arayışları yapabilmesini sağlamak dersin amacını oluşturur.
Dersin İçeriği Bir gün içinde başlayıp sonuçlandırılan projeler yoluyla, profesyonel yaşamdaki gibi hızlı düşünme, çabuk fikir bulma ve çözümleri kısa süre içinde görselliğe dönüştürme denemeleri gerçekleştirilir.
Hızlı geliştirilen projelerde, görsel fikirleri iyi ifade edecek taslak yapma teknikleri öğretilir. Deneysel tasarım dersi projeleri, profesyonel yaşamda sık karşılaşılan, ürün ve hizmet ağırlıklı konulardan
farklı olarak, kavramların irdelenmesine dayanır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Selhan Usal
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Öğretim görevlisinin ders notları

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 13 3 39
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 87

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 İç mimaride kurumsal kimlik oluşturma ve mekân kurgusu sürecinde deneysel ve hızlı proje çözümleri yapabilme
2 İç mimaride ütopik fikirler edinebilme
3 Deneysel tasarım yoluyla kendini özgün ve hızlı bir şekilde ifade edebilme
4 Deneysel proje çalışmalarıyla öğrenci, hızlı düşünme ve çözümleri kısa süre içinde görselliğe dönüştürebilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Deneysel tasarımının tasarım kavramına giriş
2 Deneysel tasarımının tasarım kavramını örnekler üzerinden irdeleme
3 Deneysel tasarımının tasarım kavramını örnekler üzerinden irdeleme
4 Deneysel tasarımının tasarım kavramını örnekler üzerinden irdeleme
5 Belirli bir kavram üzerinden deneysel tasarım - kurgu alıştırmaları yapma
6 Belirli bir kavram üzerinden deneysel tasarım - kurgu alıştırmaları yapma
7 Belirli bir kavram üzerinden deneysel tasarım - kurgu alıştırmaları yapma
8 ARA SINAV
9 Üretimde standardizasyon, kullanımda kişiselleştirme, malzemede sürdürülebilirlik gibi farklı kavramlar ile deneysel proje çalışması yapılması
10 Hafızadaki üretim, mekân, nesne, malzeme, kamusal alan şablonları kesitte farklılaşan ritimler” gibi farklı kavramlar ile deneysel proje çalışması yapılması
11 Belirli bir kavram üzerinden deneysel tasarım projesi uygulaması
12 Belirli bir kavram üzerinden deneysel tasarım projesi uygulaması
13 Belirli bir kavram üzerinden deneysel tasarım projesi uygulaması
14 Belirli bir kavram üzerinden deneysel tasarım projesi uygulaması


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156301&curProgID=5718&lang=tr