Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8İMÇ402Tasarım Stüdyosu VI3+6+0610

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencinin almış olduğu eğitimin son aşamasını oluşturan Tasarım Stüdyosu VI projesi ile; tüm müfredat konularının sınanması ve öğrencinin mesleki yeterliliğinin değerlendirilmesi dersin amacını oluşturur.
Dersin İçeriği Verilen proje konusundan hareketle; öğrencinin lisans eğitimi boyunca almış olduğu tüm teknik, estetik, işlevsel değerleri kendi tasarım kimliği ile yorumlaması ve sonuç odaklı rafine edilmiş tasarımlar ortaya koyması dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları ( İMÇ401 )
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Begüm ERÇEVİK SÖNMEZ
Dersi Verenler Öğr.Gör. Avni ALÇIN
Öğr.Gör. Mehtap DOĞANCA
Öğr.Gör. Gönül YAĞIZ ARSLAN
Öğr.Gör. Elif DEVRİM TOPSAKAL
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Ayça BÜYÜKÇINAR
Arş.Gör. Anday TÜRKMEN
Arş.Gör. Rümeysa AŞAN
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar (5) Julius Panero, Human Dimension & Interior Space: A Source Book of Design Reference Standards, Watson-Guptill, 1992.
(1) “İç Mimarlıkta Yapı Bileşenleri ve Nesneler” – Sally Stone, Graeme Brooker
(2) “Lighting for Interor Design Design” – Malcolm Innes
(3) “Bars Clubs Lounges” – Sibylle Kramer
(4) “Interior Finishes and Fittings for Historic Building” – Michael Forsyth

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 2 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 9 126
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 2 9 18
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 7 209

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Bir tasarım problemi ile ilgili özgün fikirler üretme, mekân çözümleri oluşturma, detaylandırma ve uygulama yetisi kazanabilme;
2 İç mekân tasarımını tüm çevresel etki ve ölçekte düşünme becerisini geliştirebilme;
3 Konu ile ilgili yapılan analizleri soyutlayarak; mekânsal çözümlere yön verecek bir tasarım kavramına dönüştürebilme;
4 İç mekân tasarımını görselleştirme becerisini geliştirebilme;
5 İç mekânda tüm yapı eleman –merdiven, asma kat, kapı, pencere, zemin vb.- ve tefriş -mobilya, vitrifiye vb.- ölçü ve tasarım bilgisini geliştirebilme;
6 Lisans düzeyinde mezuniyet yeterlilik becerisinin kazanılabilmesi;


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kavramsal tasarım içeriği oluşturma çalışması - teorik Araştırma
2 Kavramsal düşünceyi biçimlendirme - uygulama Biçim araştırması
3 Kavram-biçin-mekan ilişkisi kurma - teori/uygulama Araştırma/çizim
4 Biçim-mekân oluşturma - uygulama Üç boyutlu eskiz model yapım
5 Biçim - mekânsal hiyerarşi ve alan çalışması - teori/uygulama – 1. jüri değerlendirmesi Leke eskizi/Sunum Paftaları
6 Mekânsal biçim-insan-ölçek ilişkisini kurma Eskiz/ölçekli çizim
7 Mekânsal işlevlerin tartışılması - teori/uygulama Eskiz/ölçekli çizim
8 Mekânda tefriş uygulaması - uygulama Araştırma/ölçekli çizim
9 Mekânda malzeme, renk ve doku kullanımı- uygulama – 2.jüri değerlendirmesi Araştırma/ölçekli çizim/Sunum paftaları
10 Mekân tasarımına ait detayların tasarlanması - uygulama Araştırma/eskiz çizimi
11 Mekân tasarımına ait detayların tasarlanması - uygulama Eskiz/ölçekli çizim
12 Mekânsal görsellerin üç boyutlu elde edilmesi ve tartışılması - uygulama Ölçeksiz perspektif çizimi
13 Mekânsal görsellerin üç boyutlu elde edilmesi - uygulama Ölçekli üç boyutlu model
14 Mekânsal görsellerin üç boyutlu elde edilmesi - uygulama Ölçekli üç boyutlu model


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156312&curProgID=5718&lang=tr