Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Proje ile ilgili kabul edilen kaonsept doğrultusunda; plan üzerinde iç mekân düzenleme tasarım sürecine dahil edilen tüm imalat çeşit ve ürünlerinin, tarif edilebilir, üretilebilir, uygulanabilirliğini iç mimari çizim, yenilikçi ürün (Faydalı model yada Endüstriyel Tasarım) geliştirerek sunum teknikleriyle hazırlama sürecini benimsetmek dersin amacını oluşturur.
|
Dersin İçeriği
|
Tasarım süreci tamamlanan proje üzerinden, tüm yapısal elemanların, mekânsal teknik donatıların zemin-duvar–tavan kaplamalarının, mobilyayı üretim sürecine hazırlayan sistem/nokta detaylarının, tavan/aydınlatma planlarının uygun ölçekte ve gerekli mevzuatlara uygun çizilmesi/sunulması dersin içeriğini oluşturur.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Öğr.Gör. Gönül YAĞIZ ARSLAN
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Mehtap DOĞANCA Öğr.Gör. Avni ALÇIN Öğr.Gör. Gönül YAĞIZ ARSLAN Öğr.Gör. Elif DEVRİM TOPSAKAL Öğr.Gör. Öznur SAYI ÖZCAN
|
Dersin Yardımcıları
|
Arş.Gör. Ayça BÜYÜKÇINAR Arş.Gör. Anday TÜRKMEN Arş.Gör. Rümeysa AŞAN
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
(6) “Handbuch technisches Zeichnen und Entwerfen: Mobel und Innenausbau” Wolfgang Nutsch (7) Interior+Architecture Detail series, ARCHIWORLD (1) Julia McMorrough, Materials, Structures, and Standards: All the Details Architects Need to Know But Can Never Find, Rockport Publishers, 2006 (2) Stephen Kieran, James Timberlake, Refabricating Architecture: How Manufacturing Methodologies are Poised to Transform Building Construction, McGraw-Hill Professional, 2003 (3) Ching, F.D.K. (2006), “Çizimlerle Bina Yapım Rehberi”, YEM Yayın 119, İstanbul (4) Toydemir, N. (2000), “Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme”, Literatür Yayını, İstanbul (5) “Handbuch der Konstruktion: Mobel und Einbauschranke” Wolfgang Nutsch
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Mühendislik Tasarımı
|
%10
|
|
Alan Bilgisi
|
%90
|
|
|