Course Information
SemesterCourse Unit CodeCourse Unit TitleT+P+LCreditNumber of ECTS Credits
1İMÇ101Basic Design I2+2+037

Course Details
Language of Instruction Turkish
Level of Course Unit Bachelor's Degree
Department / Program Interior Architecture and Environmental Design
Mode of Delivery Face to Face
Type of Course Unit Compulsory
Objectives of the Course Bu dersin amacı, öğrencilerin temel tasar ilkeleri ve biçim yoluyla "tasarım" kavramını algılamalarını, yeni biçim ve form üretmelerini ve yaratıcı düşünmelerini sağlamak; mekan ve biçimlerle ilişki kurma yönünde zihinsel becerilerini geliştirmek ve tasarımlarını 2. ve 3. boyutta sunmalarını sağlamaktır.
Course Content Bu dersin amacı, öğrencilerin temel tasar ilkeleri ve biçim yoluyla "tasarım" kavramını algılamalarını, yeni biçim ve form üretmelerini ve yaratıcı düşünmelerini sağlamak; mekan ve biçimlerle ilişki kurma yönünde zihinsel becerilerini geliştirmek ve tasarımlarını 2. ve 3. boyutta sunmalarını sağlamaktır.
Course Methods and Techniques
Prerequisites and co-requisities None
Course Coordinator Asist Prof. Handan ÖZSIRKINTI KASAP
Name of Lecturers Asist Prof. Emel BAŞARIK AYTEKİN
Asist Prof. Handan ÖZSIRKINTI KASAP
Assistants Research Assist. Anday TÜRKMEN
Work Placement(s) No

Recommended or Required Reading
Resources (1) Francis D.K. Ching. Architecture: Form, Shape and Order. New York: Van Nostrand Reinhold, 1996.
(2) Bryan Lawson. Design in Mind. Butterworth-Heinemann Ltd., 1994.
(3) Wucius Wong. Principles of Three Dimensional Design. New York: Van Nostrand Reinhold, 1981.
(4) Scott R.G. Design Fundamentals. McGraw Hill, 1959.
(5) Smithies, K.W. Principles of Design in Architecture and You. New York: Van Nostrand Reinhold, 1981.
(6) Coundil. William Wayne. Architecture and You. New York: Whitney Library of Design, 1978.

Course Category
Mathematics and Basic Sciences %10
Field %90

Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"

Assessment Methods and Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 % 20
Assignment 12 % 20
Final examination 1 % 60
Total
14
% 100

 
ECTS Allocated Based on Student Workload
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 4 56
Hours for off-the-c.r.stud 14 2 28
Assignments 12 4 48
Mid-terms 1 4 4
Final examination 1 4 4
Total Work Load   Number of ECTS Credits 5 140

Course Learning Outcomes: Upon the successful completion of this course, students will be able to:
NoLearning Outcomes
1 Temel tasar ilkelerini öğrenebilme;
2 Soyut mekân organizasyonu oluşturabilme;
3 2. Boyutta çizimi 3. Boyuta makete dönüştürebilme;
4 Farklı biçimleri birleştirerek yeni form oluşturabilme;
5 3. Boyutta forma mekânsal işlev kazandırabilme;


Weekly Detailed Course Contents
WeekTopicsStudy MaterialsMaterials
1 Tanışma - Bölüm Hakkında Bilgi - Ders Hakkında Bilgi - Malzeme Anlatımı
2 Temel Tasarım İlkeleri Anlatımı // Temel Tasar elemanlarından Nokta Kavramı (Ton-Açıklık/Koyuluk, Yoğunluk, Yön kavramları dahilinde kullanımı)
3 Temel Tasar elemanlarından Çizgi Kavramı (Ton-Açıklık/Koyuluk, Yoğunluk, Yön kavramları dahilinde kullanımı)
4 Temel Tasar elemanlarından Leke Kavramı (Ton-Açıklık/Koyuluk, Yoğunluk, Yön kavramları dahilinde kullanımı)
5 Çizgi çalışmasında 2 boyutta görülen düzlemin 3. Boyuta dönüştürülmesi – maket çalışması
6 Çizgi çalışmasında 2 boyutta görülen düzlemin 3. Boyuta dönüştürülmesi – maket çalışması
7 Çizgi çalışmasında 2 boyutta görülen düzlemin 3. Boyuta dönüştürülmesi – maket çalışması
8 ARA SINAV
9 Kare-kare, kare-üçgen, kare-dikdörtgen, kare-daire gibi biçimlerin birleşiminden plan ve perspektifte yeni form oluşturma.
10 Öğrencilerin seçtikleri 4 farklı biçimden yeni form oluşturma plan – kesit - perspektif
11 Elde edilen formlardan maket yapımı
12 Maketin plan kesit ve perspektif çizimi
13 Yapılan Maketin içinde boşluk açılarak iç mekân ve kullanım alanı çıkarılması
14 Yapılan Maketin içinde boşluk açılan forma işlev kazandırılarak, mekân ve kullanım alanı oluşturulması.


Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
C1
C2
C3
C4
C5

bbb


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156316&curProgID=5718&lang=en