Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7İMÇ401Tasarım Stüdyosu V3+6+0610

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Tasarım Stüdyosu V dersi kapsamında; çok amaçlı kullanıma hizmet eden bir konferans salonu ve fuaye alanı ilişkisi ele alınacaktır. Ana işlevi üstlenen ve asıl proje mekanı olan konferans salonu için, giriş-çıkışlar, kulis kullanımı, oturma düzeni, sahne kurgusu ve avan düzeyde akustik çözüm önerileri ele alınacak ve tasarım çözümleri geliştirilecektir.
Dersin İçeriği Verilen proje konusundan hareketle; konferans salonu ile öncelikli ilişki içindeki fuaye alanı ve fuaye alanından geçilen diğer mekanlar da proje konusuna dahil edilerek bir program oluşturulması ve bu alanların bir tasarım bütünlüğü içerisinde ele alınması beklenmektedir. Çalışılan yapıya ait taşıyıcı strüktür, yapı içinde mevcut değişmez elektrik ve mekanik altyapılar dikkate alınıp, tasarım bu verilerle uyumlu bir şekilde ilerletilmelidir. Tasarım kavramı, çalışılan bina mimarisi, firma veya kurumlara ait kimlikler, kullanıcı niteliklerine uygun olarak belirlenebilir. Kavram üzerinden geliştirilecek tasarım dili ve tasarım programına süreç boyunca sadık kalınmalı ve uygun mimari ifade teknikleri ile sistematik bir şekilde sunulmalıdır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları ( İMÇ302 )
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Begüm ERÇEVİK SÖNMEZ
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Begüm ERÇEVİK SÖNMEZ
Öğr.Gör. Avni ALÇIN
Öğr.Gör. Öznur SAYI ÖZCAN
Öğr.Gör. Müge ÇAKIR DEĞİRMENCİ
Öğr.Gör. Gönül YAĞIZ ARSLAN
Öğr.Gör. Ceyda ATICI
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Ayça BÜYÜKÇINAR
Arş.Gör. Anday TÜRKMEN
Arş.Gör. Rümeysa AŞAN
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar (1) “İç Mimarlıkta Yapı Bileşenleri ve Nesneler” – Sally Stone, Graeme Brooker.
(2) “Lighting for Interor Design Design” – Malcolm Innes.
(3) Julius Panero, Human Dimension & Interior Space: A Source Book of Design Reference Standards, Watson-Guptill, 1992.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 2 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 9 126
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 2 9 18
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 7 209

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 İç mekân tasarımında kullanıcı ve mekân algısını geliştirebilme;
2 Durum analizi yapabilme ve tasarıma analitik yaklaşabilme;
3 Tasarım geliştirmek için veri toplama ve bu verileri projeye doğru bir şekilde aktarabilme;
4 İç mekân tasarımında hacimlerin ve yapı elemanlarını doğru bir şekilde tanımlama, detay üretip proje içerisinde ifade edebilme;
5 İç mekân tasarımını görselleştirme becerisini geliştirebilme;


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Proje mekânı rölöve çalışması Veri toplama
2 Rölöve çizimi ve proje mekânının oluşturulması Veri toplama - analiz
3 Verilere dayalı kullanıcı beklenti ve ihtiyaçlarının belirlenmesi, kavram çalışmaları Analiz – kavram araştırma
4 Biçim-mekân oluşturma Üç boyutlu eskiz model yapım
5 Biçim-mekansal oluşturma ve alan çalışması - teori/uygulama – 1. jüri değerlendirmesi Leke eskizi/Sunum Paftaları
6 Mekânsal biçim-insan-ölçek ilişkisini kurma Eskiz/ölçekli çizim
7 Mekânsal işlevlerin tartışılması - teori/uygulama Eskiz/ölçekli çizim
8 Mekânda tefriş uygulaması - uygulama Araştırma/ölçekli çizim
9 Mekânda malzeme, renk ve doku kullanımı- uygulama – 2.jüri değerlendirmesi Araştırma/ölçekli çizim/Sunum paftaları
10 Hacimsel akustik ve aydınlatma önerileri Araştırma/eskiz çizimi
11 Mekân tasarımına ait detayların tasarlanması - uygulama Eskiz/ölçekli çizim
12 Mekânsal görsellerin üç boyutlu elde edilmesi ve tartışılması - uygulama Ölçeksiz perspektif çizimi
13 Mekânsal görsellerin üç boyutlu elde edilmesi - uygulama Ölçekli üç boyutlu model
14 Mekânsal görsellerin üç boyutlu elde edilmesi - uygulama Ölçekli üç boyutlu model


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156321&curProgID=5718&lang=tr