Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1İMÇ370Akustik3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Herhangi bir kapalı mekanda istenilen sesleri kaynağından çıktığı gibi duymak; istenmeyen sesleri duymamak üzere yapılan uygulamaların tasarımı hakkında öğrencileri bilgilendirmek dersin amacını oluşturur.
Dersin İçeriği Ders kapsamında akustik bilimi ve sesin özellikleri açıklanır, iç mekanda ortaya çıkan akustik problemlere dair çözümler anlatılır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Ferhan HASMADEN https://akademik.yok.gov.tr/AkademikArama/view/viewAuthor.jsp ferhan.hasmaden@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar (1) EGAN, M. David (2007) Architectural Acoustics, J.Ross Publishing.
(3) ALTON, Everest F. ve POHLMANN Ken (2009) Master Handbook of Acoustics, Mc GrawHill/TAB Electronics.
(4) CAVANAUGH, William J. (2010) Architectural Acoustics 2E- Principles and Practice, John Wiley.
(5) TEMPLETON, Duncan ve SAUNDERS, David (1987) Acoustic Design, Architectural Press, London.
(6) MOMMERTZ, Eckard ve Müller-BBM(2009) Acoustics and Sound Insulation, Birkhauser, Edition Detail.
(7) Prof. Dr. Yılmaz, S., 2007, Çevre ve Yapı Akustiği, Birsen Yayınevi, İstanbul.
Barry Blesser, Linda-Ruth Salter (2007), Spaces Speak, Are You Listening?: Experiencing Aural Architecture

Ders Yapısı
Mühendislik Tasarımı %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 1 % 20
Proje 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 30
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Sunum/Seminer Hazırlama 2 10 20
Ara Sınavlar 1 8 8
Proje 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 142

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Yapı ve hacim akustiğine ilişkin temel kavramların anlaşılması
2 Sesin yutulması, dağıtılması, yansıtılmasına ilişkin temel prensipleri öğrenerek tasarım kararlarına dahil etmesi,
3 Hacim akustiği kalitesinin belirlenmesinde kullanılan öznel ve nesnel parametreleri öğrenmek
4 Hacimlerde gürültü denetimi ilkeleri ve ölçütlerinin öğrenilmesi,
5 Gürültü kontrolü ve hacim akustiğine uygun yapı elemanlarını ve malzemeyi seçebilmesi
6 Salonların hacim akustiği açısından analizi, tasarımı ve iyileştirilmesine yönelik temel yeterliliklere sahip olunması,


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin içeriğine yönelik anlatım, temel kavramlara giriş, Akustik nedir, ses nedir? TED Konuşması: Julian Treasure: Why architects need to use their ears
2 Mimari Akustik: Yapı Akustiği ve Hacim Akustiği, Sesin Bileşenleri TED Konuşması: The Architecture of Sound
3 Sesle ilgili fiziksel olaylar (doğması, yayılması, kırınımı, yansıması, yutulması, geçmesi)
4 Sesle ilgili fiziksel olaylar (doğması, yayılması, kırınımı, yansıması, yutulması, geçmesi)
5 Akustik Parametreler (objektif parametreler, subjektif parametreler) Ödev: Bir Hacmin Reverberasyon Süresi Hesaplaması
6 Salonların tasarım ilkeleri, akustik kusurlar
7 Ödev 1: Ses Yürüyüşü Ödevlerinin Sunumu Makale: Ses Yürüyüşleri ve Mekânsal Algı Çalışmalarından Kentsel Planlamaya: Kadıköy_AKUSTİK Örneği
8 Ara Sınav
9 Salonların tasarım ilkeleri 2
10 Işın Diyagramı Metodu
11 Örnek Bir Salonun Akustik İncelemesi
12 Ses yalıtımı (hava kaynaklı) için genel kurallar, pencerelerde ve kapılarda hava kaynaklı ses yalıtımı detayları
13 Darbe sesi / strüktür kaynaklı ses yalıtımı prensipleri ve yüzer döşeme, asma tavan detayları
14 Proje 1: Öğrencilerin Salon İnceleme Ödevleri Sunumları
15 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156326&curProgID=5718&lang=tr