Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4İMÇ234Mimarlık Tarihi II3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, çağdaş mimaride karşılaşan akım, dönem, ekol, stil özelliklerini gözden geçirmek ve mimarlık tarihinin gelişiminde dönüm noktaları olarak kabul edilen süreç ve tasarım anlayışlarını irdelemektir.
Dersin İçeriği Ders kapsamında, 19. Yüzyıl Mimarisinin genel tutumu ve bu tutuma tepkiler açıklanır. 20. Yüzyıl Rasyonalizm’ ine özgü akımlar ve öncü mimarlar tanıtılır. 1960 sonrası ortaya çıkan yeni akımlar ve bunların tasarım felsefeleri aktarılır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. Filiz ÖZER
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Rümeysa AŞAN
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar (3) Roth Leland, Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, 2000.
(4) Charles Jencks, The Iconic Buiulding, Frances Lincoln, London, 2007.
(5) WilliamJ.R. Curtis, Modern Architecture Sice 1900, Phaidon, Hong Kong, 2006.
(6) Charles Jencks, The New Moderns,Rizzolli, New York, 1990.
(7) Zevi Bruno, The Modern Language of Architecture, Da Capo P., New York, 1994.
(1) Bülent Özer, Kültür, Sanat ve Mimarlık, YEM Yayın, İstanbul, 2009.
(2) Doğan Hasol, Ansiklopedik Sözlük, YEM Yayınları, 2010.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 19. ve 20. yüzyılda öncü mimarlık hareketlerini açıklayabilme;
2 19. ve 20. yüzyıldaki öncü mimarları analiz edebilme ve değerlendirebilme becerisine sahip olma;
3 Mimarlıktaki teknolojik değişimlerin etkisi üzerine bilgi sahibi olma;
4 Farklı teorik durumları ve bunların yapılandırılmış biçimlerinin ortaya çıkardığı sonuçları anlayabilme ve değerlendirebilme;


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma; ders hakkında genel bilgilendirme ve 19. Yüzyıl’ın genel gelişimi
2 19. Yüzyıl’ın genel gelişimine tepkiler Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
3 Erken 20. Yüzyıl’da Rasyonalizm: De Stijl ve Bauhaus Akımları Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
4 Erken 20. Yüzyıl’da Rasyonalizm: Mies van der Rohe ve Le Corbusier Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
5 1950 sonrası Rasyonalizm Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
6 Organik Mimari Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
7 20. Yüzyıl’da Ekspresyonizm Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
8 Ara Sınav Ara sınav için hazırlık
9 Organik Mimari Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
10 Organımsı Mimari Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
11 Brütalizm Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
12 Post Modenizm Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
13 Post Modenizm Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması
14 Dekonstrüktivizm ve Pop Mimari Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156338&curProgID=5718&lang=tr