Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6İMÇ302Tasarım Stüdyosu IV3+6+0610

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrenciye bir konaklama birimine ait tüm mekânsal ve işlevsel gereksinimleri irdeleme ve bir Butik Otel (Temalı Otel, HIP Otel) iç mekanlarını tasarlama yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Öğrenci; verilmiş olan alanların olanak ve sınırlarını analiz eder; mevcut durumu eskiz ve maket çalışmaları ile belirler. Tasarım problemi ile ilgili derinlemesine araştırma yapar; mekansal ve işlevsel gereksinimleri belirler. Bağlam, mekan özellikleri, senaryo, iş akışı ve gereksinimlere bağlı olarak bir tasarım kavramı oluşturur; eskiz ve maketler yardımı ile geliştirir. Biçim, malzeme, renk, doku ve mobilya uygulamaları ile tasarım fikrini fiziksel çevreye yansıtır; mekana bir anlam ve özgünlük kazandırır. HVAC sistemleri, aydınlatma gereksinimleri, yangın önlemleri gibi mekanik sistemleri çalışır. Butik otele (temalı otel, HIP otel) ait iç mekan çözümlerini 1/50, 1/20, 1/10 ve 1/5 ölçekli mimari çizimler, perspektifler ve çalışma maketi ile final sunumuna hazırlar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları ( İMÇ301 )
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Müge BAYAR
Dersi Verenler Öğr.Gör. Müge BAYAR
Öğr.Gör. Merve TEVER KOLCUOĞLU
Öğr.Gör. Tütem TURAN
Öğr.Gör. Göksel ÖZEL
Dr. Öğretim Üyesi Aslı Pınar BİKET
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Anday TÜRKMEN
Arş.Gör. Ayça BÜYÜKÇINAR
Arş.Gör. Rümeysa AŞAN
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar (6) Drew Plunkett (2013). “Detail in Contemporary Hotel Design”.
(7) Josep Maria Minguet (2009) “Small Hotels & Rural Hotels”.
(9) Wang Yu (2014) “Journey Stops Global Design Hotel Collect/Artpower”
(1) Projeler Yapılar 8: Oteller, YEM Kitapevi, 2014.
(2) Banu Binat, Neslihan Şık (2013) “Vitra Çağdaş Mimarlık Dizisi 2 - Turizm ve Rekreasyon Yapıları”, YEM Kitabevi.
(3) Peter Joehnk, 101 Hotel Rooms, 2016.
(4) Jeong Kwang Young, “Detail 6 Hotel Entertainment”.
(5) Corinna Kretschmar-Joehnk (2014). “101 Hotel Lobbies, Bars & Restaurants”.
(8) George Lam (2012) “Hotel / Space Series 2”

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 2 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 9 126
Sınıf Dışı Ç. Süresi 13 4 52
Ara Sınavlar 2 9 18
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 7 205

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Bir tasarım problemi ile ilgili özgün fikirler üretme, mekan çözümleri oluşturma, detaylandırma ve uygulama yetisi kazanabilme;
2 Verilmiş olan hacmin olanak ve sınırlamalarını analiz edebilme;
3 Konu ile ilgili yapılan analizleri soyutlayarak; mekansal çözümlere yön verecek bir tasarım kavramına dönüştürebilme;
4 Karar verilen tasarım kavramı üzerinden mekan kurgusunu oluşturabilme;
5 Malzeme, renk ve mobilya seçimlerini yapabilme ve detaylandırabilme;
6 Tasarımları mimari çizim ve anlatım tekniklerini kullanarak doğru ve etkili bir biçimde aktarabilme;


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Proje konusu ve mekanlar hakkında bilgilendirme; Alanın potansiyellerinin araştırılması; Konaklama birimine ait kullanıcı/müşteri profilinin tanımlanması; Konaklama birimi mekansal ve işlevsel gereksinimlerin araştırılması; Kütüphane ve saha araştırması
2 Mevcut proje örneklerinin incelenmesi; Tasarım kavramının geliştirilmesi; Kavram-biçim-mekan ilişkisi kurma; Mekan organizasyonunun geliştirilmesi; Kütüphane ve saha araştırması / Eskiz ve maket çalışmaları
3 Mevcut proje örneklerinin incelenmesi; Tasarım kavramının geliştirilmesi; Kavram-biçim-mekan ilişkisi kurma; Mekan organizasyonunun geliştirilmesi; Kütüphane ve saha araştırması / Eskiz ve maket çalışmaları
4 Mevcut proje örneklerinin incelenmesi; Tasarım kavramının geliştirilmesi; Kavram-biçim-mekan ilişkisi kurma; Mekan organizasyonunun geliştirilmesi; Kütüphane ve saha araştırması / Eskiz ve maket çalışmaları
5 Ara Değerlendirme Jürisi (Kavram ve Yerleşim Jürisi) Jüri hazırlığının tamamlanması
6 Tasarım kavramı ile ilişkili malzeme, renk, doku, aydınlatma kararlarının tasarıma yansıtılması; İç mekan çözümlerinin 1/50 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
7 Tasarım kavramı ile ilişkili malzeme, renk, doku, aydınlatma kararlarının tasarıma yansıtılması; İç mekan çözümlerinin 1/50 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
8 İç mekan çözümlerinin 1/50 ölçekte çizilmesi; Yatma birimine ait çözümlerin 1/20 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
9 Ara Değerlendirme Jürisi (Ara Sınav Jürisi) Jüri hazırlığının tamamlanması
10 İç mekan çözümlerinin 1/50 ölçekte çizilmesi; Yatma birimine ait çözümlerin 1/20 ölçekte çizilmesi; Detay çizimlerinin 1/5 ölçekte oluşturulması; Ölçekli çizimler, detay çizimleri ve maket çalışmaları
11 İç mekan çözümlerinin 1/50 ölçekte çizilmesi; Yatma birimine ait çözümlerin 1/20 ölçekte çizilmesi; Detay çizimlerinin 1/5 ölçekte oluşturulması; Ölçekli çizimler, detay çizimleri ve maket çalışmaları
12 İç mekan çözümlerinin 1/50 ölçekte çizilmesi; Yatma birimine ait çözümlerin 1/20 ölçekte çizilmesi; Detay çizimlerinin 1/5 ölçekte oluşturulması; Ölçekli çizimler, detay çizimleri ve maket çalışmaları
13 HVAC, aydınlatma ve yangın sistemleri gibi mekanik sistemlerin çalışılması; Ön araştırma ve firmalarla görüşmelerin yapılması
14 Final Jürisi öncesi son kritik ve değerlendirme Çizimlerin, maketin ve jüri sunumlarının tamamlanması


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156340&curProgID=5718&lang=tr