Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1İMÇ464Yeniden İşlevlendirme3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, çeşitli dönemlerde farklı amaçlarla üretilmiş, ancak günümüzde özgün işlevini yerine getiremeyen yapı ve mekân stoklarının yeniden programlanmasına ilişkin farkındalık sağlayarak, güncel tasarım yaklaşımları üzerinden eleştirel bir perspektif geliştirmek ve kuramsal bilgilerin pratiğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Yapı ve mekân stoğunun yeni işleve adaptasyonunu sağlayan ve sürdürülebilirliğine imkân tanıyan bileşenlerin belirlenmesi, özgün işlevini yerine getiremeyen (yenilenmesi/sıhhileştirilmesi gereken) çevrelerin özgün fiziksel niteliklerinin yapı ölçeğinde analizinin yapılması ve uygulamalar üzerinden tartışılması.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Begüm Erçevik Sönmez
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Bollack, F. Old Buildings, New Forms, The Monacelli Press, (2013). Kuban, D. Tarihi Çevre Korumanın Mimari Boyutu, YEM Yayınları, (2000). Bloszies, C. Old Buildings, New Designs, Architecture Briefs, (2011). Warren, J. New Buildings in Historic Settings, Oxford, (1998). Amouqou, E., La Réhabilitation du Patrimoine Architectural, Paris, (2001). Greer, N. Architecture Transformed: New Life for Old Buildings, Glouster, (1998).
Bollack, F. Old Buildings, New Forms, The Monacelli Press, (2013).
Kuban, D. Tarihi Çevre Korumanın Mimari Boyutu, YEM Yayınları, (2000).
Bloszies, C. Old Buildings, New Designs, Architecture Briefs, (2011).
Warren, J. New Buildings in Historic Settings, Oxford, (1998).
Amouqou, E., La Réhabilitation du Patrimoine Architectural, Paris, (2001).
Greer, N. Architecture Transformed: New Life for Old Buildings, Glouster, (1998).
ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN DERS NOTLARI
Dönem içi çalışmalar

Ders Yapısı
Mühendislik Tasarımı %10
Sosyal Bilimler %10
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 1 % 10
Uygulama 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 13 3 39
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ödevler 1 6 6
Uygulama 1 9 9
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 113

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çok katmanlı düşünsel altyapı kazanma ve her düşünsel üretimi iç mimarlık için düzlem olarak kullanabilme,
2 Fikirlerini amacına uygun ifade edebilme; tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını kullanabilme
3 Yeniden işlevlendirme sürecinde kuramsal bilgilerle özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma
4 Yaratıcı düşünme sürecinde tasarım bilgisini yeniden üretebilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin amacının ve yönteminin açıklanması
2 Yeniden işlevlendirme kapsamında koruma kuramlarının tartışılması
3 Yapı stoklarının yeniden işlevlendirilmesinde mekânsal kurgunun değerlendirilmesi
4 İstanbul’da Yeni İşlevlerle Kullanılan Tarihi Yapıların Üslup Sorunsalı: Örneklerin İrdelenmesi
5 Yeniden İşlevlendirme ve Soylulaştırma: Bir Sınıfsal Proje Tarihi Konut Dokusunun Yeniden Ele Geçirilmesi
6 Mekânın belleğinden bellek Mekânlarına: Korumada değişen değer anlayışının tartışılması
7 Tarihi taş yapıların sürdürülebilirlik çerçevesinde yeniden işlevlendirilmesi
8 ARA SINAV
9 Yapı ve mekân stoklarına yeniden işlevlendirme potansiyeli bağlamında yaklaşılması
10 Seçilen yapı stoğuna yeni işlev tanımlanması
11 Seçilen yapı stoğuna yeni işlev tanımlanması
12 Seçilen yapı stoğuna yeni işlev tanımlanması
13 Seçilen yapı stoğuna yeni işlev tanımlanması
14 Seçilen yapı stoğuna yeni işlev tanımlanması


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156350&curProgID=5718&lang=tr