Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, çeşitli dönemlerde farklı amaçlarla üretilmiş, ancak günümüzde özgün işlevini yerine getiremeyen yapı ve mekân stoklarının yeniden programlanmasına ilişkin farkındalık sağlayarak, güncel tasarım yaklaşımları üzerinden eleştirel bir perspektif geliştirmek ve kuramsal bilgilerin pratiğini kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Yapı ve mekân stoğunun yeni işleve adaptasyonunu sağlayan ve sürdürülebilirliğine imkân tanıyan bileşenlerin belirlenmesi, özgün işlevini yerine getiremeyen (yenilenmesi/sıhhileştirilmesi gereken) çevrelerin özgün fiziksel niteliklerinin yapı ölçeğinde analizinin yapılması ve uygulamalar üzerinden tartışılması.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Dr. Öğretim Üyesi Begüm Erçevik Sönmez
|
Dersi Verenler
|
Yok
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Bollack, F. Old Buildings, New Forms, The Monacelli Press, (2013). Kuban, D. Tarihi Çevre Korumanın Mimari Boyutu, YEM Yayınları, (2000). Bloszies, C. Old Buildings, New Designs, Architecture Briefs, (2011). Warren, J. New Buildings in Historic Settings, Oxford, (1998). Amouqou, E., La Réhabilitation du Patrimoine Architectural, Paris, (2001). Greer, N. Architecture Transformed: New Life for Old Buildings, Glouster, (1998).
|
|
Bollack, F. Old Buildings, New Forms, The Monacelli Press, (2013). Kuban, D. Tarihi Çevre Korumanın Mimari Boyutu, YEM Yayınları, (2000). Bloszies, C. Old Buildings, New Designs, Architecture Briefs, (2011). Warren, J. New Buildings in Historic Settings, Oxford, (1998). Amouqou, E., La Réhabilitation du Patrimoine Architectural, Paris, (2001). Greer, N. Architecture Transformed: New Life for Old Buildings, Glouster, (1998).
|
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN DERS NOTLARI
|
|
Dönem içi çalışmalar
|
Ders Yapısı
Mühendislik Tasarımı
|
%10
|
|
Sosyal Bilimler
|
%10
|
|
Alan Bilgisi
|
%80
|
|
|