Course Information
SemesterCourse Unit CodeCourse Unit TitleT+P+LCreditNumber of ECTS Credits
5İMÇ301Design Studio Iıı3+6+0610

Course Details
Language of Instruction Turkish
Level of Course Unit Bachelor's Degree
Department / Program Interior Architecture and Environmental Design
Mode of Delivery Face to Face
Type of Course Unit Compulsory
Objectives of the Course The aim of the course is to provide the student with the ability to design the spatial and functional requirements of a working unit and to design an office space for a company with a corporate identity.
Course Content Students; analyze the possibilities and limits of the given areas; determine the current situation by sketching and model works. Do in-depth research on the design problem. Examines the corporate identity of the company that will be designed for the office by means of logo, font font, color or mascot; analyze customer requirements and workflows; synthesize data. Depending on this data, it creates a design concept; Develops with the help of sketches and models. Reflects the idea of design with the material, color, texture and furniture applications into the physical environment; gives a meaning and originality to the space. It operates mechanical systems such as HVAC systems, lighting requirements, fire precautions. He prepares his office solutions for the final presentation with his architectural drawings, perspectives and working model in scale of 1/50, 1/20, 1/10 and 1/5.
Course Methods and Techniques
Prerequisites and co-requisities ( İMÇ202 )
Course Coordinator Instructor Müge BAYAR
Name of Lecturers Instructor Tütem TURAN
Instructor Merve TEVER KOLCUOĞLU
Instructor Müge BAYAR
Asist Prof. Aslı Pınar BİKET
Instructor Göksel ÖZEL
Assistants Research Assist. Ayça BÜYÜKÇINAR
Research Assist. Anday TÜRKMEN
Research Assist. Rümeysa AŞAN
Work Placement(s) No

Recommended or Required Reading
Resources (1) Drew Plunkett, “Detail In Contemporary Office Design”, Laurence King, 2014.
(2) George Lam, “Workplace Space 2”, Pace Publishing Ltd., 2012.
(3) Carles Brato, “Innovative Office Design”, Links, 2014.
(4) Elaine Chou, “Creative Modern Office”, Hı-Design Publishing, 2011.
(5) Jeong Kwang Young, “Detail 3 Office Education”, Archiworld Co.Ltd.
(6) Tasarım Yayın Grubu, “Office Buildings”.
(7) Interior Spaces: Space, Light, Material / ed. C. Schittich, Munchen: Edition detail, 2002.
(8) Projeler/Yapılar 2 Ofisler, YEM Yayın, 2016.

Course Category
Mathematics and Basic Sciences %10
Field %90

Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"

Assessment Methods and Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 2 % 40
Final examination 1 % 60
Total
3
% 100

 
ECTS Allocated Based on Student Workload
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 9 126
Hours for off-the-c.r.stud 13 4 52
Mid-terms 2 9 18
Final examination 1 9 9
Total Work Load   Number of ECTS Credits 7 205

Course Learning Outcomes: Upon the successful completion of this course, students will be able to:
NoLearning Outcomes
1 Bir tasarım problemi ile ilgili özgün fikirler üretme, mekan çözümleri oluşturma, detaylandırma ve uygulama yetisi kazanabilme;
2 Verilmiş olan hacmin olanak ve sınırlamalarını analiz edebilme;
3 Konu ile ilgili yapılan analizleri soyutlayarak; mekansal çözümlere yön verecek bir tasarım kavramına dönüştürebilme;
4 Karar verilen tasarım kavramı üzerinden mekan kurgusunu oluşturabilme;
5 Malzeme, renk ve mobilya seçimlerini yapabilme ve detaylandırabilme;
6 Tasarımları mimari çizim ve anlatım tekniklerini kullanarak doğru ve etkili bir biçimde aktarabilme;


Weekly Detailed Course Contents
WeekTopicsStudy MaterialsMaterials
1 Proje konusu ve mekanlar hakkında bilgilendirme; Verilen alanın potansiyellerinin araştırılması; Müşteri profilinin tanımlanması; Ofise ait mekansal ve işlevsel gereksinimlerin araştırılması; Kütüphane ve saha araştırması
2 Mevcut proje örneklerinin incelenmesi; Tasarım kavramının geliştirilmesi; Kütüphane ve saha araştırması Eskiz ve maket çalışmaları
3 Kavram-biçim-mekan ilişkisi kurma; Mekan organizasyonunun geliştirilmesi; Kütüphane ve saha araştırması Eskiz ve maket çalışmaları
4 Kavram-biçim-mekan ilişkisi kurma; Mekan organizasyonunun geliştirilmesi; Kütüphane ve saha araştırması Eskiz ve maket çalışmaları
5 Ara Değerlendirme Jürisi (Kavram ve Yerleşim Jürisi) Jüri hazırlığının tamamlanması
6 Tasarım kavramı ile ilişkili malzeme, renk, doku, aydınlatma kararlarının tasarıma yansıtılması; İç mekan çözümlerinin 1/50 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
7 Tasarım kavramı ile ilişkili malzeme, renk, doku, aydınlatma kararlarının tasarıma yansıtılması; İç mekan çözümlerinin 1/50 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
8 İç mekan çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
9 Ara Değerlendirme Jürisi (Ara Sınav Jürisi) Jüri hazırlığının tamamlanması
10 İç mekan çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
11 Karşılama bankosuna ait detay çizimlerinin 1/5 ölçekte oluşturulması; Öğrencinin tasarladığı bir ürüne ait detay çizimlerinin 1/5 ölçekte oluşturulması; Ölçekli çizimler, detay çizimleri ve maket çalışmaları
12 Karşılama bankosuna ait detay çizimlerinin 1/5 ölçekte oluşturulması; Öğrencinin tasarladığı bir ürüne ait detay çizimlerinin 1/5 ölçekte oluşturulması; Ölçekli çizimler, detay çizimleri ve maket çalışmaları
13 HVAC, aydınlatma ve yangın sistemleri gibi mekanik sistemlerin çalışılması; Ön araştırma ve firmalarla görüşmelerin yapılması
14 Final Jürisi öncesi son kritik ve değerlendirme Çizimlerin, maketin ve jüri sunumlarının tamamlanması


Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
C1
C2
C3
C4
C5
C6

bbb


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156352&curProgID=5718&lang=en