Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5İMÇ301Tasarım Stüdyosu III3+6+0610

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrenciye bir çalışma birimine ait mekânsal, işlevsel gereksinimleri irdeleme ve kurumsal kimliği olan bir firma için ofis mekanı tasarlama yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Öğrenciler; verilmiş olan alanların olanak ve sınırlarını analiz eder; mevcut durumu eskiz ve maket çalışmaları ile belirler. Tasarım problemi ile ilgili derinlemesine araştırma yapar. Ofis tasarımı yapılacak olan firmanın kurum kimliğini logo, yazı fontu, renk ya da maskot üzerinden inceler; müşteri gereksinimlerini ve iş akışlarını analiz eder; verileri sentezler. Bu verilere bağlı olarak bir tasarım kavramı oluşturur; eskiz ve maketler yardımı ile geliştirir. Biçim, malzeme, renk, doku ve mobilya uygulamaları ile tasarım fikrini fiziksel çevreye yansıtır; mekana bir anlam ve özgünlük kazandırır. HVAC sistemleri, aydınlatma gereksinimleri, yangın önlemleri gibi mekanik sistemleri çalışır. Ofise dair iç mekan çözümlerini 1/50, 1/20, 1/10 ve 1/5 ölçekli mimari çizimler, perspektifler ve çalışma maketi ile final sunumuna hazırlar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları ( İMÇ202 )
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Müge BAYAR
Dersi Verenler Öğr.Gör. Tütem TURAN
Öğr.Gör. Merve TEVER KOLCUOĞLU
Öğr.Gör. Müge BAYAR
Dr. Öğretim Üyesi Aslı Pınar BİKET
Öğr.Gör. Göksel ÖZEL
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Ayça BÜYÜKÇINAR
Arş.Gör. Anday TÜRKMEN
Arş.Gör. Rümeysa AŞAN
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar (1) Drew Plunkett, “Detail In Contemporary Office Design”, Laurence King, 2014.
(2) George Lam, “Workplace Space 2”, Pace Publishing Ltd., 2012.
(3) Carles Brato, “Innovative Office Design”, Links, 2014.
(4) Elaine Chou, “Creative Modern Office”, Hı-Design Publishing, 2011.
(5) Jeong Kwang Young, “Detail 3 Office Education”, Archiworld Co.Ltd.
(6) Tasarım Yayın Grubu, “Office Buildings”.
(7) Interior Spaces: Space, Light, Material / ed. C. Schittich, Munchen: Edition detail, 2002.
(8) Projeler/Yapılar 2 Ofisler, YEM Yayın, 2016.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 2 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 9 126
Sınıf Dışı Ç. Süresi 13 4 52
Ara Sınavlar 2 9 18
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 7 205

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Bir tasarım problemi ile ilgili özgün fikirler üretme, mekan çözümleri oluşturma, detaylandırma ve uygulama yetisi kazanabilme;
2 Verilmiş olan hacmin olanak ve sınırlamalarını analiz edebilme;
3 Konu ile ilgili yapılan analizleri soyutlayarak; mekansal çözümlere yön verecek bir tasarım kavramına dönüştürebilme;
4 Karar verilen tasarım kavramı üzerinden mekan kurgusunu oluşturabilme;
5 Malzeme, renk ve mobilya seçimlerini yapabilme ve detaylandırabilme;
6 Tasarımları mimari çizim ve anlatım tekniklerini kullanarak doğru ve etkili bir biçimde aktarabilme;


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Proje konusu ve mekanlar hakkında bilgilendirme; Verilen alanın potansiyellerinin araştırılması; Müşteri profilinin tanımlanması; Ofise ait mekansal ve işlevsel gereksinimlerin araştırılması; Kütüphane ve saha araştırması
2 Mevcut proje örneklerinin incelenmesi; Tasarım kavramının geliştirilmesi; Kütüphane ve saha araştırması Eskiz ve maket çalışmaları
3 Kavram-biçim-mekan ilişkisi kurma; Mekan organizasyonunun geliştirilmesi; Kütüphane ve saha araştırması Eskiz ve maket çalışmaları
4 Kavram-biçim-mekan ilişkisi kurma; Mekan organizasyonunun geliştirilmesi; Kütüphane ve saha araştırması Eskiz ve maket çalışmaları
5 Ara Değerlendirme Jürisi (Kavram ve Yerleşim Jürisi) Jüri hazırlığının tamamlanması
6 Tasarım kavramı ile ilişkili malzeme, renk, doku, aydınlatma kararlarının tasarıma yansıtılması; İç mekan çözümlerinin 1/50 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
7 Tasarım kavramı ile ilişkili malzeme, renk, doku, aydınlatma kararlarının tasarıma yansıtılması; İç mekan çözümlerinin 1/50 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
8 İç mekan çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
9 Ara Değerlendirme Jürisi (Ara Sınav Jürisi) Jüri hazırlığının tamamlanması
10 İç mekan çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
11 Karşılama bankosuna ait detay çizimlerinin 1/5 ölçekte oluşturulması; Öğrencinin tasarladığı bir ürüne ait detay çizimlerinin 1/5 ölçekte oluşturulması; Ölçekli çizimler, detay çizimleri ve maket çalışmaları
12 Karşılama bankosuna ait detay çizimlerinin 1/5 ölçekte oluşturulması; Öğrencinin tasarladığı bir ürüne ait detay çizimlerinin 1/5 ölçekte oluşturulması; Ölçekli çizimler, detay çizimleri ve maket çalışmaları
13 HVAC, aydınlatma ve yangın sistemleri gibi mekanik sistemlerin çalışılması; Ön araştırma ve firmalarla görüşmelerin yapılması
14 Final Jürisi öncesi son kritik ve değerlendirme Çizimlerin, maketin ve jüri sunumlarının tamamlanması


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156352&curProgID=5718&lang=tr