Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Tarihi belge niteliği taşıyan yapıların restitüsyon ve restorasyonuna yönelik olarak durum tespiti, ölçme, belgeleme ve envanter oluşturma yöntemlerinin aktarılması; yapı büyüklüklerine göre uygun ölçeklerde rölövelerin hazırlanması; koruma ve yeniden kullanma konularında öğrenciye bilinç kazandırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Mimari rölöve kavramı, temel prensipleri, tarihçesi, geleneksel ve elektronik yöntemlerle ölçme teknikleri ve fotoğraftan rölöve çizimi teknikleri anlatılır. Alınan ölçülerin çizime dönüştürme yöntemleri aktarılır. Bu derste öğrencilerin uygulayarak öğrenmesi esastır. Bu bağlamda, tarihi bir mekanın ölçümleri yapılır; mevcut durum belgelenir; kroki çizimleri çıkartılır. Plan, kesit ve görünüş rölöve çizimleri yapılır ve çesitli ölçeklerde detayları çizilir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Çiğdem FADILLIOĞLU
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
(2) ULUENGİN, Bülent (2016). “Rölöve”, 7. baskı YEM Yayınları. (3) D. D. Andrews, Bill Blake Tom Cromwell, (2003). “Measured and drawn: Techniques and Practice for the Metric Survey of Historic Buildings”, English Heritage Publishing. (1) AHUNBAY, Zeynep (2017). “Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon”, 9. Baskı, YEM Yayınları. (4) KUBAN, Doğan (1991), “Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu-Kuram ve Uygulama”, İstanbul: Yem Yayınevi. (5) ULUENGİN, Fatih (2016). “Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları”, 6. baskı, YEM Yayınları. (6) KÜÇÜKKAYA, Ayşe Gülçin (2016). “Yapı Taşlarının Restorasyonu”, YEM Yayınları (7) ÖZGÖNÜL Nimet ve MADRAN, Emre (2011). “Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması”, TMMOB Mimarlar Odası Yayınları. (8) ERDER, Cevat (1971),”Tarihi Çevre Kaygısı”, METU, Ankara. (9) ERDER, Cevat (1975), “Tarihi Çevre Bilinci”, METU, Ankara.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%10
|
|
Alan Bilgisi
|
%90
|
|
|