Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2İMÇ108Tasarım Stüdyosuna Giriş2+4+045

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, mekan kavramı üzerine düşünme, mekanı üç boyutlu olarak algılama ve tanımlama, mekanı kurgulama ve düzenleme yetisi geliştirmektir. Ayrıca üretilen biçim ve mekanları doğru ve etkin olarak aktarabilmeye yönelik gerekli becerileri kazandırmak dersin amacını oluşturur.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında, öğrenciler verilen araştırma problemi ile ilgili gerekli araştırma ve analizleri yapar. Bağlamı sorgular; olanak ve sınırlılıklarını analiz eder. Kullanıcı gereksinimlerini belirler; ihtiyaç programı geliştirir. Bina-çevre-mekân ve mekân-birey-mobilya ilişkilerini düşünür. Mekânsal düzenlemeleri yapar. Yatay ve düşey dolaşım ve akış şemaları geliştirir. Hacim içinde mekânsal boşluklar oluşturur. İç-dış ilişkisi kurar; iç mekân işlevini dış mekâna taşır ya da geçici-kalıcı iç mekân uzantıları oluşturur. Tasarım kavramını oluşturur; bu kavramı mekâna yansıtır. Tasarlanan mekânı plan, kesit ve perspektifler ile sunar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Begüm ERÇEVİK SÖNMEZ
Dersi Verenler Öğr.Gör. Atlıhan Onat KARACALI
Prof.Dr. Nuran YENER
Öğr.Gör. Gönül YAĞIZ ARSLAN
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Ayça BÜYÜKÇINAR
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar (1) Francis D.K.Ching, “İç Mekan Tasarımı”, YEM Yayın, 2005.
(2) Francis D.K.Ching, “Mimarlık Biçim, Mekân ve Düzen”, YEM Yayın, 2016.
(3) Francis D.K.Ching, “Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim”, YEM Yayın, 2016.
(4) Steen Eiler Rasmussen, “Yaşanan Mimari”, Remzi Kitabevi, Sanat Dizisi, 2016.
(5) Jane Anderson, “Mimari Tasarım”, Literatür Yayıncılık, 2011.
(6) Bert Bielefeld, “Tasarım Fikirleri”, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Mimarlık Dizisi, 2016.
(7) Kari Jormakka, “Adım Adım Tasarım Yöntemleri”, Çevirmen: Zeynep Yazıoğlu Halu, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Mimarlık Dizisi, 2016
(8) Bryan Lawson, Design in Mind, Butterworth HeinemannLtd., 1994.
(9) Johannes Itten, “Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus”, New York: Reinhold, 1964.
(10) Martin Zelnik, Julius Panero, “Human Dimension and Interior Space”, Potter/TenSpeed/Harmony.
(11) Martin Zelnik , Julius Panero , Joseph DeChiara, “Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning”, McGraw-Hill Education.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Ödev 1 % 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
3
% 86

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 6 84
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Sunum/Seminer Hazırlama 1 6 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 158

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Bir tasarım problemi ile ilgili özgün fikirler üretme, mekan kurgulama ve çözümleme yetisi kazanabilme;
2 Üç boyutlu düşünebilme ve mekanı üç boyutlu algılayabilme;
3 Kullanıcı gereksinimlerini analiz edebilme ve özgün tasarım kavramı geliştirebilme;
4 Bina-mekân-birey-mobilya ilişkilerini kavrayabilme ve mekan kurgusunda kullanabilme;
5 İç-dış mekânlar arasında ilişki kurabilme;
6 Tasarımları mimari çizim ve anlatım tekniklerini kullanarak doğru ve etkili bir biçimde aktarabilme;


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Proje 1: Proje 1 konusu ve hacim hakkında bilgilendirme, Rölöve alım ve ölçüm tekniklerinin anlatılması, Verilen hacmin ölçülerinin alınması 1/20 ölçekli çizim ve maket çalışmaları
2 Proje 1: Proje konusu ile ilgili araştırılması, Kavram ve program geliştirme Kütüphane araştırması Eskiz ve maket çalışmaları
3 Proje 1: Kavram-biçim-mekan ilişkisi kurma, Mekan organizasyonun geliştirilmesi. Eskiz ve maket çalışmaları
4 Proje 1: İç mekan çözümlerinin 1/20 ölçekte çizilmesi, Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
5 Proje 1: İç mekan çözümlerinin 1/20 ölçekte çizilmesi Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
6 Proje 1: Jürisi Proje 2: konusu ve hacim hakkında bilgilendirme Jüri hazırlığının tamamlanması
7 Proje 2: Mevcut örneklerin incelenmesi, Kavram ve program geliştirme. Kütüphane araştırması Eskiz ve maket çalışmaları
8 Proje 2: Kavram-biçim-mekan ilişkisi kurma, Mekan organizasyonun geliştirilmesi Eskiz ve maket çalışmaları
9 Proje 2: Kavram-biçim-mekan ilişkisi kurma, Mekan organizasyonun geliştirilmesi. Eskiz ve maket çalışmaları
10 Proje 2: İç mekan çözümlerinin 1/20 ölçekte çizilmesi Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
11 Proje 2: İç mekan çözümlerinin 1/20 ölçekte çizilmesi Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
12 Proje 2: İç mekan çözümlerinin 1/20 ölçekte çizilmesi Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
13 Proje 2: Ön Jüri Ön jüri hazırlığının tamamlanması
14 Proje 2: Final Jürisi öncesi son kritik ve değerlendirme Çizimlerin, maketin ve jüri sunumlarının tamamlanması


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156361&curProgID=5718&lang=tr