Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2İMÇ102Temel Tasarım II2+2+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin temel tasar ilkeleri ve biçim yoluyla "tasarım" kavramını algılamalarını, yeni biçim ve form üretmelerini ve yaratıcı düşünmelerini sağlamak; mekan ve biçimlerle ilişki kurma yönünde zihinsel becerilerini geliştirmek ve tasarımlarını 2. ve 3. boyutta geliştirdikleri yeni ürünler ve yeni ürün tasarımların sunmalarını sağlamaktır. Ayrıca form, renk, doku kavramlarını mekan atmosferleri oluşturmada tasarım elemanı olarak kullanabilme yetisi kazandırmak dersin amacını oluşturur.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında biçimsel organizasyon, biçimlerin dönüşümü, form üretme, mekan tanımlama, atmosfer oluşturma, iç-dış ilişkisi, mekansal ve biçimsel algılama konuları öğretilir. Lekesel anlatımları üç boyutlu hale getirebilmeleri sağlanır. Tasarım kavramı oluşturulurken kullanıcı ve eylemi düşünmeleri ve bu doğrultuda üç boyutlu mekân oluşturmaları sağlamak dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Handan ÖZSIRKINTI KASAP
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Handan ÖZSIRKINTI KASAP
Dr. Öğretim Üyesi Emel BAŞARIK AYTEKİN
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Anday TÜRKMEN
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar (1) Francis D.K. Ching. Architecture: Form, Shape and Order. New York: Van Nostrand Reinhold, 1996.
(2) Bryan Lawson. Design in Mind. Butterworth-Heinemann Ltd., 1994.
(3) Wucius Wong. Principles of Three Dimensional Design. New York: Van Nostrand Reinhold, 1981.
(4) Scott R.G. Design Fundamentals. McGraw Hill, 1959.
(5) Smithies, K.W. Principles of Design in Architecture and You. New York: Van Nostrand Reinhold, 1981.
(6) Coundil. William Wayne. Architecture and You. New York: Whitney Library of Design, 1978.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 12 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
14
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 10 2 20
Ödevler 12 4 48
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 132

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Temel tasar ilkelerini öğrenebilme;
2 Soyut mekân organizasyonu oluşturabilme;
3 2. Boyutta çizimi 3. Boyuta makete dönüştürebilme;
4 Farklı biçimleri birleştirerek yeni form oluşturabilme;
5 3. Boyutta forma mekansal işlev kazandırabilme;
6 Renk armoni düzenleri oluşturabilme;


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Renk Kavramına Giriş Teorik Anlatım-Renk Çemberi Oluşturma
2 Renk Kartelâsı Oluşturma
3 Temel Tasar İlkeleri bağlamında biçimlerden yararlanarak akromatik ve zıt renklerle 2 boyutlu soyut organizasyonların oluşturulması
4 Temel Tasar İlkeleri bağlamında biçimlerden yararlanarak sıcak ve soğuk renklerle 2 boyutlu soyut organizasyonların oluşturulması
5 Akromatik, zıt, sıcak ve soğuk renklerle elde edilen kompozisyonların “20x20” 4 küp içerisine asetat, karton, kağıt, ip vb. gibi farklı malzemeler kullanarak 3. Boyutta mekan anlayışının deneyimlendirilmesi
6 Akromatik, zıt, sıcak ve soğuk renklerle elde edilen kompozisyonların “20x20” 4 küp içerisine asetat, karton, kağıt, ip vb. gibi farklı malzemeler kullanarak 3. Boyutta mekan anlayışının deneyimlendirilmesi
7 ARA SINAV
8 Görsel ve Dokunsal-Organik ve İnorganik Doku
9 Mekânda zemin, tavan, duvar düzlemleri içinde mekanda organik ve inorganik doku kullanarak soyut atmosfer yaratımı
10 3. boyutta maket düzleminde doku kavramına uygun olarak zemin, duvar ve tavan düzlemlerinde eklemleyerek ve bir duvarda keserek boşluklar açarak ve ve duvar saydam yüzey olarak soyut mekan tasarlama
11 3. boyutta maket düzleminde doku kavramına uygun olarak zemin, duvar ve tavan düzlemlerinde eklemleyerek ve bir duvarda keserek boşluklar açarak ve ve duvar saydam yüzey olarak soyut mekan tasarlama
12 Görünmez Kentler Calvino (Bir kullanıcı, eylem ve kavram düşünülerek mekan oluşturma 30x30 küp içerisine uygulama yapılması.)
13 Görünmez Kentler Calvino (Bir kullanıcı, eylem ve kavram düşünülerek mekan oluşturma 30x30 küp içerisine uygulama yapılması.)
14 Görünmez Kentler Calvino (Bir kullanıcı, eylem ve kavram düşünülerek mekan oluşturma 30x30 küp içerisine uygulama yapılması.)


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156362&curProgID=5718&lang=tr