Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4TRD202Türk Dili - II2+0+022

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Grafik Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı 1. Yazılı ve sözlü anlatımı geliştirmek,
2. Bilimsel anlatımı geliştirmek ve bilimsel metin üretebilme becerisi kazandırmak,
3. Edebî türler hakkında bilgi edindirmek ve bu türleri irdeleme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Yazılı Anlatım, Yazılı Anlatımda Yöntem ve Plan, Yazılı Anlatım Uygulaması, Bilimsel Metinler (Makale-Rapor-Eleştiri), Resmî Metinler (Dilekçe, Özgeçmiş), Edebî Türler, Deneme, Köşe Yazısı, Gezi Yazısı, Biyografi, Hikâye, Roman, Sözlü Edebiyat, Sözlü Anlatım ve İletişim
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Mustafa Sütçü
Dersi Verenler Öğr.Gör. YILMAZ ÇAĞLİ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Komisyon, Yargı Yayınevi, Ankara, 1984.ÇAĞDAŞ TÜRK HİKAYE VE ROMANI, OLCAY ÖNERTOY, İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARI, ANKARA,1984; Yazılı Anlatım,Baki Asiltürk,İkaros Yayınları.
Anlatım, metin inceleme, tartışma, deneysel yazma
Performans değerlendirmeØ Ürün seçki dosyası (Portfolyo)Ø Kavram haritalarıØ Yapılandırılmış gridØ Tanılayıcı dallanmış ağaç Ø Kelime ilişkilendirmeØ ProjeØ DramaØ Görüşme Ø Yazılı raporlarØ GösteriØ Poster Ø Grup ve/veya akran değerlendirmesi Ø Kendi kendini değerlendirme

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 14 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 58

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Türkçeyi etkili ve doğru biçimde kullanabilecektir.
2 Türkçenin tarihsel gelişimini etkileyen faktörleri açıklar.
3 Türkçenin tarihsel dönemlerine ait eserlerden örnekler verir.
4 Okuduğu bir metnin ana düşüncesini kolayca kavrayabilecek ve metni yorumlayabilecektir.
5 Bulunduğu her ortamda, kendini en iyi ve en doğru biçimde ifade edebilecek, ayrıca başkalarının düşüncelerini de saygıyla dinlemeyi ve öz değerlerine saygılı olmayı becerebilecektir.
6 Değişik metin türlerini okur, değerlendirir.
7 Türkçeyi etkili ve doğru biçimde kullanabilecektir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kompozisyon Bilgileri
2 Kompozisyon Bilgileri
3 Noktalama İşaretleri
4 Noktalama İşaretleri
5 Yazım Kuralları
6 Yazım Kuralları
7 Yazılı Anlatım Türleri, Düşünce Değeri Olan Yazılar:Makale, Fıkra, Eleştiri, Deneme, Söyleşi, Gezi, Günlük, Anı
8 Yazılı Anlatım Türleri, Düşünce Değeri Olan Yazılar:Makale, Fıkra, Eleştiri, Deneme, Söyleşi, Gezi, Günlük, Anı
9 Ara Sınavı
10 Sanat Değeri Olan Yazılar: Şiir, Öykü, Tiyatro, Roman, Düşünce ve Sanat Değeri Olan Yazı Örnekleri Üzerinde Durulacak
11 Yazışmalar, Özel Yazışmalar: Mektup, Davetiye, Not, Kutlama, Özel Yazışmalarda Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar. Resmî Yazışmalar: Elektronik Posta, Belgegeçer,Teleks, Dilekçe, Öz Geçmiş, Rapor,Tutanak, Karar, Resmî Yazışmalarda Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
12 Dinleme Dinlemenin Ögeleri, Dinleme Türleri, Dinleme ile Kişilik İlişkisi, Etkili Dinleme, Etkin Dinleme
13 Konuşma, Hazırlıklı Konuşmalar: Konferans, Kongre, Panel, Seminer, Açıkoturum, Sempozyum, Söylev Hazırlıksız Konuşmalar: Telefon Konuşması, Tanıştırma, Konuşma Kuralları
14 Yarıyıl Sonu Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 4 4
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6
Ö7

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=158062&curProgID=55&lang=tr