Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Dökümanlar |
1 |
Araştırma ve Yöntemleri
|
Ders için rehber kitap belirleme ve öğrencilerin istifadesine sunma, araştırma ile ilgili temel kavramları açıklama
|
RESEARCH METHODS
THE BASICS
Nicholas Walliman
https://www.lsms.ac/public/uploads/sqkcstdKySSt9RrFhypN8RPjLMuHkPgZwlylmIwgbwkdUiidx41575401371vQXcGCdkUWCXO267edUDMcGByBfk7e2uUSnkIlMiJxdoXE0LLn.pdf
|
2 |
Araştırma önerisi hazırlama
|
Araştırma önerisi hazırlama konusunda önemli hususların listelenmesi ve aktarımı
|
|
3 |
Kök Neden Analizi ve Araştırma İçin Doğru Problemi Bulma
|
|
|
4 |
"Konu Seçimi & Ön Fikir Sunumu" için 1. toplantılar
|
Öğrencilerin ilgi alanları, kariyer hedefleri ve mezun olacakları bölümdeki bilgi ve deneyim altyapısı, yöntemsel yapılabilirlik ve bilimsel katkı dikkate alınarak mezuniyet projesi/tezi için konuların belirlenmesinde rehberlik
|
|
5 |
"Konu Seçimi & Ön Fikir Sunumu" için 1. toplantıların sonuçlandırılması
Yapıcı geri bildirim vermenin önemini ele almak ve lisansüstü proje/çalışmaların başarılı bir şekilde hazırlanması ve geliştirilmesi için uygulanmasına atıfta bulunmak.
|
"Konu Seçimi & Ön Fikir Sunumu" için 1. toplantıların her bir öğrenci ile karşılıklı ele alınması
Önerilere dair sınıf katkılarının alınması (yapıcı geri bildirim için uygulama)
Yapıcı geri bildirim verme konusunda teknik bilgiler verme (hazırlanan powepoint sunumu ile önemli hususların vurgulanması)
|
|
6 |
Bitirme projesi için "içerik (outline) geliştirme" aşamasına odaklanma
Lisansüstü projelerin/çalışmaların başarılı bir şekilde hazırlanması ve geliştirilmesi için içerik geliştirmenin temel yönlerinin ele alınması.
Öğrencilerin hazırlıklarına ilişkin aşağıdaki başlıklarda değerlendirme ve fikir alışverişi
- Taslak tez/proje içeriği (outline)
- Ülke seçimi için ön fikirler (nedenlerle/gerekçelerle birlikte)
- Kaynaklar/referanslar hakkında ön araştırma
|
Öğrencilerin paylaştıkları/seçtikleri konu/ilgi alanlarına uygun yöntemsel içerik geliştirme ve ülke önerileri üzerinde çalışıldı
|
|
7 |
Bitirme tezi/projesi kapsamında öğrencilerin aşağıdaki çalışmalarının değerlendirilmesi
- Revize tez/bitirme projesi içeriği
- Alt bölümlerin kurgulanması
- En az 5 ana akademik kaynak tespiti ve değerlendirilmesi
|
Öğrencilerin aktardıkları bilgi/talepler ve karşılaştıkları sorunlar ışığında tez/proje hazırlama altyapılarını kuvvetlendirici öneriler geliştirildi
|
|
8 |
Revize taslak, alt bölüm formülasyonları, vaka çalışmaları/ülke seçimleri ve akademik kaynaklarla ilgili sunumların değerlendirilmesi ve öğrencilerin konu/bölüm formülasyonları ve ülke seçimlerinde kaydettikleri ilerlemenin ele alınması.
|
|
|
9 |
Feedback session for the midterm exam (For each student separately and in detail)
|
|
|
10 |
Presentation skills (Planning and assembling the presentation)
|
|
|
11 |
Presentation skills (Presentation execution, tips for successful presentations)
|
|
|
12 |
Literature review steps Flowchart search strategy Map for writing qualitative research.
|
|
|
13 |
Tracking session for the research Presentation of the qualitative data collection methods Tips for how to work smarter not harder
|
|
|
14 |
Tracking session for the research How to write a good quality policy paper
|
|
|