Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1LAN101Academic English2+0+026

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Ders dinleme, konuşma, okuma ve yazmayı kapsayan İngilizce iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Özellikle, bu becerilerin akademik ve teknolojik bağlamlarda anlamlı iletişimsel görevlerde kullanılmasına vurgu yapılır. Öğrenciler akademik İngilizceyi kullanma konusunda olumlu tutumları ve güveni teşvik eden çeşitli öğrenme etkinliklerine katılacaklardır. Bağımsız öğrenme becerileri, kendi kendine erişimli öğrenme modları aracılığıyla da desteklenecektir.
Dersin İçeriği Ders, dinleme, konuşma, okuma ve yazmayı kapsayan İngilizce iletişim becerilerini geliştirecektir. Bu becerilerin akademik ve teknolojik bağlamlarda sınıf içi alıştırmalarda, tartışmalarda, akademik okumalarda ve yazma uygulamalarında kullanılarak anlamlı iletişimsel görevlerde kullanımını vurgulayacaktır. Öğrenciler, İngilizce kullanımına ilişkin olumlu tutumları ve güveni teşvik eden çeşitli öğrenme etkinlikleriyle meşgul olacaklardır. Bağımsız öğrenme becerileri ve eleştirel düşünme ve analiz de çeşitli öğrenme modları aracılığıyla desteklenecektir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Öğrenme Teknikleri: Ders Anlatımı, Derse Katılım, Yazma Alıştırmaları.
Ölçme Teknikleri: Derse Katılım, Yazma Ödevleri, Yazılı Sınavlar.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Antonina Nemtinova
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Kitap: Oxford EAP A course in English for Academic Purposes (Upper-Intermediate B2) by Edward de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: Check Your Vocabulary for Academic English by David Porter/ Oxford Grammar for EAP (English grammar and practice for Academic Purposes) by Ken Paterson and Roberta Wedge

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Devam 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 6 84
Ara Sınavlar 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 154

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler hem yarı özgün hem de özgün akademik metinlerle çalışabilecek ve bunları eleştirel olarak değerlendirebilecektir.
2 Öğrenciler, akademik metinlerle baş etmek için etkili okuma ve analiz stratejilerini kullanabilecek ve sunum yaparken öğrencilerin kendilerine olan güvenini ve anlaşılırlığını artırabileceklerdir.
3 Dersin sonunda akademik yazma, dinleme, konuşma ve okuma becerilerinin gelişimine ulaşılmış olur. Ayrıca öğrencilerin başka kelimelerle ifade etme, özetleme ve not alma becerileri de geliştirilecektir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma Akademik oryantasyon Birim 1 Eğitim Giriş (kurs, format, öğretmen, öğrenci) Okuma Sözlükleri de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
2 Ünite 1 Eğitim Yazma Sürecin başlatılması Dinleme Dersleri Konuşma Seminerleri Kelime dağarcığı Sözlük kullanma de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
3 ÜNİTE 2 Sistemler Okuma Ders Kitapları Yazma Konu cümleleri; paragraflar Dinleme Dersleri Konuşma Eğitimleri Kelime dağarcığı Anlam çıkarma de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
4 ÜNİTE 3 İletişim Okuma Ders Kitapları Yazma Konu cümleleri; paragraflar Dinleme Dersleri Konuşma Eğitimleri Kelime dağarcığı Anlam çıkarma de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
5 ÜNİTE 4 Sıralama Okuma Ders Kitapları Deneme tanıtımları yazma Dinleme Dersleri Konuşma Sunumları Kelime Sınıflandırmaları de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
6 ÜNİTE 5 Zeka Okuma Ders Kitapları Deneme Sonuçlarının Yazılması Dinleme Dersleri Konuşma Eğitimleri Kelime Eşdizimi de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
7 ÜNİTE 6 Değişim Popüler akademik metinleri okuma Açıklama Yazma Dinleme Dersleri Konuşma Sunumları Kelime Bilgisi Sonekleri Revizyon de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
8 ÜNİTE 6 Değişim Popüler akademik metinleri okuma Açıklama Yazma Dinleme Dersleri Konuşma Sunumları Kelime Bilgisi Sonekleri Revizyon de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
9 ÜNİTE 7 Kültür Okuma Ders Kitapları Karşılaştırma denemeleri yazma Dinleme Dersleri Konuşma Seminerleri Kelime dağarcığı Genel ve teknik anlamlar de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
10 ÜNİTE 8 Yorumlama Okuma Günlükleri Atıf Yazma ve Kaynak Gösterme Dinleme Röportajları Konuşma Gayriresmi tartışmalar Kelime Bilgisi Önekleri de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
11 ÜNİTE 9 İkna Okuma Ders Kitapları Tartışmacı Denemeler Yazmak Dinleme Dersleri Konuşma Seminerleri Kelime dağarcığı Eşanlamlılar ve formalite de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
12 ÜNİTE 10 Bağlantı Okuma Ders Kitapları Neden-sonuç denemeleri yazma Dinleme Dersleri Konuşma Sunumları Kelime Bilgisi Bağdaşık isim tamlamaları de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
13 ÜNİTE 11 Teknoloji Ders Kitapları Problem çözümü denemeleri yazma Dinleme Dersleri Konuşma Sunumları Kelime Bilgisi Deyimsel ve edat fiilleri de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
14 ÜNİTE 12 Bağımsız Çalışma Okuma Ders Kitapları Sınav denemeleri yazma Dinleme Dersleri Konuşma Sunumları Kelime dağarcığı Öğrenmenin gözden geçirilmesi TERIMIN REVIZYONU de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 5 5 4 5 5 4 5 3 2 5
Ö1 5 5 4 5 5 4 5 3 2 5
Ö2 5 5 4 5 5 4 5 3 2 5
Ö3 5 5 4 5 5 4 5 3 2 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=158491&curProgID=5720&lang=tr