Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4PSIR222International Relations Theory3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin iki ana amacı vardır:
Lisans öğrencilerine sağlam bir teorik altyapı sağlamak.
Öğrencileri, Uluslararası İlişkiler teorik alanındaki ana tartışmaları tartışmak için gerekli analitik becerilerle donatmak.
Dersin İçeriği "Uluslararası İlişkiler Teorisi (PSIR222)", ana akım Uluslararası İlişkiler teorileri ile çağdaş Uluslararası İlişkiler teorileştirmesi arasındaki ilişkinin kapsamlı bir incelemesiyle başlar.
Ders daha sonra Uluslararası Politik Ekonomi (IPE), İnşacılık, İngiliz Okulu, Feminizm ve Post-modernizm gibi ana çağdaş Uluslararası İlişkiler teorilerini kavramsal analiz, tarih ve eleştirel yaklaşımlar açısından inceler.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Sibel Karabel sibel.karabel@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Smith, Steve & Hadfield, Amelia & Dunne, Tim (eds.) (2011), Foreign Policy: Theories, Actors, Cases, Oxford University Press
Viotti, Paul R. & Kauppi, Mark (1999), International Relations Theory, Pearson Education

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Devam 14 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
16
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 5 75
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 157

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler, hem ana akım hem de çağdaş Uluslararası İlişkiler teorileriyle eleştirel bir şekilde ilgilenebileceklerdir. Bu, bu teorilerin temelleriyle tanışmayı ve aralarındaki ana farklılıkları ve örtüşmeleri değerlendirme yeteneğini içerir.
2 (Ders, bir referans çerçevesi olarak "analiz düzeyleri" metodolojisini sunduğu için) öğrencilerden, çeşitli teorik perspektiflerden uluslararası siyasi gelişmeleri yapılandırılmış bir şekilde eleştirel olarak değerlendirmeleri beklenmektedir.
3 Bu ders, ders anlatımına dayalı olarak tasarlanmış olmasına rağmen, ders sırasında interaktif sınıf içi tartışmalar öğretim üyesi tarafından güçlü bir şekilde teşvik edilmektedir. Öğretim üyesi tarafından sağlanan sınıf içi tartışmalar ve materyal veriler (belgeseller, kısa videolar, önemli tarihî/resmî belgelerin kopyaları, ilgili web sayfaları, sesli ve görsel) öğrencilerin Uluslararası İlişkiler teorilerinin derinlemesine değerlendirilmesini güçlendirmek ve iletişim becerilerini ve analitik düşünme yeteneklerini geliştirmek için önerilmektedir.
4 Öğrencilerden, teorik bilgileri güncel uluslararası siyasi meselelere bağlamaları ve uygulamaları beklenmektedir.
5 Öğrenciler, incelenen teorilere yönelik eleştirel yaklaşımları değerlendirebilecek yeterli teorik bilgiye sahip olacaklardır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Çağdaş Uluslararası İlişkiler kuramlarına giriş ve ana akım ve çağdaş kuramların genel değerlendirmesi
2 Uluslararası Politik Ekonomi (IPE): Ana argümanlar, anahtar noktalar, Bretton Woods sisteminin tarihi, güncel tartışmalar Required readings: (Jackson, Sorensen & Moller: 171-177); (Baylis, Smith & Owens: 257-265). Supplementary videos: “The Origins of IMF and World Bank”, “Mercantilism”
3 Uluslararası Politik Ekonomi (IPE): IPE'nin üç geniş perspektifi: Merkantilizm, Ekonomik Liberalizm, Marksizm Required readings: (Jackson, Sorensen & Moller: 178-183) Recommended movie: Capitalism: A Love Story (2003)
4 IPE: IPE'nin üç geniş perspektifi: Merkantilizm, Ekonomik Liberalizm, Marksizm Required readings: (Jackson, Sorensen & Moller: 276-285) Supplementary videos: “The Return to Protectionism”, “Interview with Frank van Tongeren (OECD)”, “Griffin from Global Macro Conference”
5 İnşacılık: Bir Uluslararası İlişkiler teorisi olarak inşacılığa duyulan ihtiyaç, ana argümanlar, öncü akademisyenler Required readings: (Baylis, Smith & Owens: 193-199); (Jackson, Sorensen & Moller: 192-201). Supplementary video: BBC Documentary on “Turkish-German Cultural Links”
6 İnşacılık: İnşacılığa yönelik eleştiriler, Realizm ve Liberalizm gibi ana akım teorilerle karşılaştırma Required readings: (Baylis, Smith & Owens: 201-205); Supplementary videos: Ronald Regan’s Presidential Farewell Adress to the Nation 1989, U.S. Department of State 75th Anniversary of Europe’s Victory Day Recommended movie: Wag the Dog (1997)
7 İngiliz Okulu: Temel bilgiler, tarihsel ve teorik bağlamda İngiliz Okulu'nun ortaya çıkış nedenleri Required readings: 138-144; (Viotti & Kauppi: 426-433)
8 Midterm (40 %)
9 İngiliz Okulu: İngiliz Okulu'na yönelik başlıca eleştiriler Required readings: (Viotti& Kauppi: 433-444)
10 Feminizm: Ana yaklaşımlar, tarihsel bağlam Required readings: (Jackson, Sorensen & Moller: 235-240); (Viotti& Kauppi: 510-518) Recommended movie: Suffragette (2015)
11 Feminizm: Güncel tartışmalar, eleştiriler Required readings: (Baylis, Smith & Owens: 276-285); (Viotti& Kauppi:518-527) Materials provided by the lecturer: U.N. Documents and reports
12 Post-modernizm: Eleştirel teoriler içindeki konumu Required readings: (Viotti& Kauppi: 496-499); (Viotti& Kauppi:501-506) Recommended movie: The Matrix (1999)
13 Post-modernizm: Post-modernizm üzerine güncel tartışmalar Required readings: (Jackson, Sorensen & Moller: 221-229) Recommended movie: Truman Show (1998)
14 Dönemin genel gözden geçirilmesi, final sınavı için toparlayıcı ders


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 5 3
Ö2 4
Ö3 4 3 4 4
Ö4 3
Ö5 4 3 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=158503&curProgID=5720&lang=tr