Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1SMO204Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon2+0+022

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Anestezi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilere;sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi ile ilgili kavramların tanımlanması, uluslararası kalite ve akreditasyon standartları ile ilgili temel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, kalitenin iyileştirilmesi, hizmetin iyileştirilmesi, kalitede ekip çalışması, sağlık hizmetlerinde kalite belgelendirme- akreditasyon ve hasta güvenliği konuları yer alır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Büşra Nur ORHAN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok


Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %40
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 2 30
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 60

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kalite ve hizmet kalitesi kavramlarını tanımlamak,Sağlık hizmetlerinin sunumundaki problemleri belirlemek
2 Kalite geliştirmede hasta memnuniyeti değerlendirmek, Sağlık hizmetlerinde hasta odaklı kalite geliştirebilme konusunda fikir üretmek
3 Uluslararası kalite ve akreditasyon standartlarını tanımlamak, Sağlık hizmetlerinde kalite geliştirmede ekip çalışmasının önemini kavramak.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Sağlık Hizmetlerinde Kalite Ders sunumları
2 Sağlıkta Kalitenin İyileştirilmesi Ders sunumları
3 Toplam Kalite Yönetimi: Yönetimin Sorumlulukları Ders sunumları
4 Toplam Kalite Yönetimi: Hasta Odaklılık Ders sunumları
5 Toplam Kalite Yönetimi: Çalışanların Katılımı Ders sunumları
6 Toplam Kalite Yönetimi: Sürekli İyileştirme Ders sunumları
7 Toplam Kalite Yönetimi: Tedarikçi Desteği Ders sunumları
8 Ara sınav
9 Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması Ders sunumları
10 Hasta Ve Çalışan Güvenliği Ders sunumları
11 Hasta Hakları Ders sunumları
12 Hasta Memnuniyeti Ders sunumları
13 Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Belgelendirme ve Kalite Özellikleri Ders sunumları
14 Sağlık Hizmet Kalitesi Akreditasyon Standartları Ders sunumları
15 Final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16 P17
Tüm 1 1 3 2 1 2 1 2 1 5 1 5 2 1 5 2 4
Ö1 1 1 3 2 1 2 1 2 1 5 1 5 2 1 5 2 4
Ö2 1 1 3 2 1 2 1 2 1 5 1 5 2 1 5 2 4
Ö3 1 1 3 2 1 2 1 2 1 5 1 5 2 1 5 2 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=159027&curProgID=5608&lang=tr