Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3ACL213KRİZ YÖNETİMİ VE ÖFKE KONTROLÜ2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı İlk ve Acil Yardım
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı
Sağlık alanında insanlar arasında ortaya çıkabilecek kriz durumlarını yönetebilme ve bu durumlarda insanlarda oluşabilecek öfke duygusunu kontrol edebilme becerileri hakkında farkındalık sağlamak ve bu becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği Bu ders; İnsan ilişkilerinde krizin tanımı ve açıklaması, krizin evreleri, kriz yönetimi, krize yol açan faktörler, çevresel olaylar ve bu olaylara verilen tepki türleri, duygulanma sürecinin anatomofizyolojisi, öfke, öfkenin yararları, öfke sırasında ortaya çıkan belirtiler, öfke denetimi, duyguları dışa vurmanın ve ifade etmenin önemi, duygusal gerilimle baş etmenin yolları, yas ve ölümle baş etme süreci, empati yoluyla başka insanların kriz ve öfke durumlarının nasıl anlaşılabileceği konularını kapsamaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri İnteraktif Öğrenme yöntemi, Sunum
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YETER ÇUVADAR BAŞ https://www.gedik.edu.tr/akademik-birimler/yuksekokullar/gedik-meslek-yuksekokulu/ilk-ve-acil-yardim/akademik-kadro yeter.cuvadar@gedik.edu.tr
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Vergiliel Tüz, Melek, Kriz Yönetimi, Ankara (2014): Nobel. S.s. 1-4
Çuvadar Baş & Demirci Ecevit- Sağlık Meslek Yüksekokulları için Hasta Psikolojisi
Rosenberg- Şiddetsiz İletişim
Mertoğlu- Öfke Kontrolü
Çuvadar Baş & Demirci Ecevit- Sağlık Meslek Yüksekokulları için Hasta Psikolojisi Rosenberg- Şiddetsiz İletişim Mertoğlu- Öfke Kontrolü
1 adet araştırma ödevi, not etkilememektedir.
Ara sınav (%40), Final sınavı (%60)

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Eğitim Bilimleri %10
Sağlık Bilimleri %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Ödev 1 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 insan ilişkilerinde krizin anlamını açıklayabilir, Kriz oluşturan nedenleri sıralayabilme
2 Sağlık alanında ortaya çıkan krizleri tanıma ve başetme yöntemlerini bilme
3 Krizin özelliklerini ve evrelerini sayabilme, olası krizleri öngörür ve gerekli önlemler sıralayabilme.
4 Öfke kontrolü ile ilgili stratejileri tanımlayabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İnsan ilişkilerinde krizin tanımı ve açıklaması . sunum
2 Krizin evreleri . Işık Sayıl, Oğuz E. Berksun, Refia Palabıyıkoğlu, Halise Devrimci Özgüven, Çiğdem Soykan, Seda Haran, Kriz ve Krize Müdahale, Ankara Üniversitesi Psikiyatrik Kriz Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları no:6 s.s. 5-7 Vergiliel Tüz, Melek, Kriz Yönetimi, Ankara (2014): Nobel. S.s. 8-11
3 Krize neden olan faktörler . Soykan, Çiğdem. Öfke ve Öfke yönetimi, Kriz dergisi, sayı:11, Ankara s.s. 1-3
4 Çevresel olaylar ve bu olaylara verilen tepki türleri . Sunum
5 Kriz yönetimi . Vergiliel Tüz, Melek, Kriz Yönetimi, Ankara (2014): Nobel. S.s. 1-4
6 Öfke . Vergiliel Tüz, Melek, Kriz Yönetimi, Ankara (2014): Nobel. S.s. 1-4
7 Öfke Yönetimi . Vergiliel Tüz, Melek, Kriz Yönetimi, Ankara (2014): Nobel. S.s. 1-4
8 Ara Sınav
9 Duyguları dışa vurmanın ve ifade etmenin önemi . Ertem, Mehmet, Yaşamın Psikososyal Yönetimi (2012), İstanbul: Sayfa Yayınları s.s. 81-90
10 Duygusal gerilimle baş etmenin yolları . Ertem, Mehmet, Yaşamın Psikososyal Yönetimi (2012), İstanbul: Sayfa Yayınları s.s. 81-90
11 Yas ve ölümle baş etme süreci . Sunum
12 Empati . Sunum
13 Vaka Tartışması . .
14 Konu Tekrarı . .
15 Final Sınavı . .


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16 P17 P18 P19
Tüm 2 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 3 1 1 2 1
Ö1 2 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1
Ö2 2 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 3 1 1 2 1
Ö3 2 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1
Ö4 2 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 3 1 1 2 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=161041&curProgID=5637&lang=tr