Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
İlk ve Acil Yardım
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere kanıta dayalı bilgi beceri edinmenin gereklilikleri ve kanıt düzeyleri hakkında bilgilendirme yapmaktır. Öğrencilerin mevcut olan kanıt örneklerini kullanarak eleştirel becerilerini kullanmaları, uygulamada kullanılan kanıtlar üzerinde tartışarak kanıt kullanmanın amaçlarının anlaşılmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders; Derse giriş Klinik uygulama örneklerinin listelenmesi ödevinin verilmesi, Ödevlerin tartışılması Listelenmiş olan beceriler üzerinde ne kadar düşünüldüğü, bu beceride kullanılan bilginin nereden öğrenildiği, bilginin kaynağının kontrol edilip edilmediği vb tartışılması,Kanıta dayalı uygulama nedir ? Kanıta dayalı uygulamanın gereklilikleri nelerdir ? Kanıt nasıl elde edilir ? ,Kanıt düzeyleri nedir ? Nasıl elde edilir ? Nasıl kullanılır ?,Kanıta dayalı uygulama örnekleri ile anlatımı,Kanıta dayalı uygulamaların örnekleri ile anlatılması II,Kanıta dayalı uygulama protokolü geliştirme süreçlerinin anlatılması,Kanıta dayalı uygulama protokolü geliştirme süreçlerinin anlatılması ve grupların oluşturulmasI ödev sunumu,Dersin iki yönlü değerlendirilmesi, sözlü ve yazılı geri bildirim alınması; konularını içermektedir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Esra Demirci Ecevit
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
K. Kanıta Dayalı Hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (3) :96-104. 4. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 5. Platin, N. (2001) Kanıta Dayalı Hemşirelik Ülkemizde Uygulanamaz: Neden? I. Uluslararası&VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı, 23-26. 6. The Cochrane Library. www.cochrane.org
|
|
K. Kanıta Dayalı Hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (3) :96-104. 4. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 5. Platin, N. (2001) Kanıta Dayalı Hemşirelik Ülkemizde Uygulanamaz: Neden? I. Uluslararası&VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı, 23-26. 6. The Cochrane Library. www.cochrane.org
|
|
K. Kanıta Dayalı Hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (3) :96-104. 4. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 5. Platin, N. (2001) Kanıta Dayalı Hemşirelik Ülkemizde Uygulanamaz: Neden? I. Uluslararası&VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı, 23-26. 6. The Cochrane Library. www.cochrane.org
|
|
sunum hazırlama
|
|
Ara sınav (%40), Ödev (%60)
|
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri
|
%50
|
|
Alan Bilgisi
|
%50
|
|
|