Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3YBS201Pazarlama Yönetimi3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Yönetim Bilişim Sistemleri
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere işletme yönetim sürecine yönelik bilgilerin aktarılması ve öğrencilerin yönetim kavramları arasında bağlantı kurabilme yeterliliğinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği Pazarlama yönetimi dersi kapsamında; pazarlamanın işletme işlevleri içindeki yeri, pazarlama sisteminin içinde bulunduğu çevre ile ilişkisi, pazarlama birimleri ve işleyişleri, pazarlama stratejileri ve planlama, pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemleri, tüketici davranışı, ürün, dağıtım, tutundurma, fiyatlandırma stratejileri, küresel ve dijital pazarlama konuları üzerine durulacaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri (1) ders, tartışmalı ders, (2) vaka çalışması, (3) küçük grup tartışması, (4) grup çalışması, (5) sunum, (6) konuk konuşmacı
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Osman Yılmazcan
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Tokol, Tuncer, Pazarlama Yönetimi -Üniversite Kütüphanesi
Keegan W. J ve Green, M.J. Küresel Pazarlama, 7.basımdan Çeviri, NOBEL.
Çavuşoğlu, Bora, Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejisi- Üniversite Kütüphanesi
Erdoğan, Bayram Zafer. Pazarlama Yönetimi- Üniversite Kütüphanesi
Altunışık, R., Özdemir, Ş., Torlak, Ö. Modern Pazarlama
Hoca notları

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 152

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
2 Şirketlerde pazarlama departmanında görev yapabilme yetkinliğine erişirler.
3 Pazarlama sürecini analiz edebilecek ve süreci yönetebilecek.
4 Tüketici davranışlarını analiz edip yorumlayacak, satışı yönetebilecek.
5 Müşteri ile etkin iletişim kurabilecek.
6 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; sosyal medya, teknoloji perakendeciliği ve elektronik perakendecilik alanında gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanacak


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İşletme Fonksiyonları ve Pazarlama Fonksiyonu
2 Pazarlama Kavramı ve Pazarlama Anlayışının Gelişim Süreci
3 Pazarlama Karması-Mamul Planlama ve Geliştirme
4 Pazarlama Karması-Fiyatlandırma
5 Pazarlama Karması-Dağıtım Kanalları
6 Pazarlama Karması-Tutundurma
7 Endüstri Analizi Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarların Seçimi
8 Pazarlama Bilgi Sistemi
9 Pazarlama Bilgi Sistemi
10 Pazarlama Araştırması ve Aşamaları
11 Dijital Pazarlama
12 Küresel Pazarlama ve Küresel Pazarlama Çevresi
13 Küresel Pazarlara Yaklaşım
14 Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Tüm 3 2 1 4 3 3 3 3
Ö1 2 1 1 1 3 3 3 1
Ö2 3 2 1 4 4 4 4 3
Ö3 3 2 1 4 3 3 5 3
Ö4 3 1 1 3 2 3 3 3
Ö5 3 2 1 4 5 5 1 5
Ö6 3 1 1 3 5 3 2 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=162999&curProgID=5702&lang=tr