Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Yönetim Bilişim Sistemleri
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, öğrencilere bilgisayar teknolojisi, bilişim sistemleri ve bilgi teknolojileri alanlarında temel kavramları, ilkeleri ve uygulamaları öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bilişim ve iletişim teknolojileri dersinin içeriği bilgisayar bilimi, yazılım geliştirme, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi, web tasarımı, dijital iletişim ve bilgi güvenliği gibi konuları kapsayacaktır. Öğrencilere bilgisayar sistemlerinin temel prensiplerini, programlama dillerini, ağ yapılarını, internet teknolojilerini ve bilgi iletişimindeki güncel gelişmeleri öğretirken, aynı zamanda pratik uygulamalar ve proje tabanlı öğrenmeyi sağlayacaktır. Proje Tabanlı Öğrenmeyi (PBL) takip edecek olan bu derste her öğrenci farklı birer konuda proje yapacaktır. Öğrencilere bir proje listesinden projeler atanacaktır. Projeler tek başına yapılacaktır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
ANLATIM-UYGULAMA-ÖĞRENCİ PROJELERİ
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Dr. Öğretim Üyesi Halime SUVAY EKER
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi HALİME SUVAY EKER
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Temel Bilgisayar Teknolojileri Ders Kitabı, Harran Üniversitesi Yayınları, 2003.
|
|
*Güneş, Ali (ed.).(2007). Bilgisayar I-II: Temel Bilgisayar Becerileri. Ankara: PegemA Yayıncılık. Cura, T. (2009), Yöneticiler İçin Bilişim Teknolojileri ve Enformasyon Sistemleri, Sistem Yayıncılık. - Cura, T. (2009), Yöneticiler İçin Bilişim Teknolojileri ve Enformasyon Sistemleri, Sistem Yayıncılık.
Balay, M. vd. 2006. Bilgi Teknolojileri I-II. Bursa: Ekin Kitapevi.
Eğitim Teknolojileri Genel Müd. (2003). Eğitim Teknolojileri: Bilgisayar. Ankara: MEB EğiTek, Yay.No-9
|
|
*Güneş, Ali (ed.).(2007). Bilgisayar I-II: Temel Bilgisayar Becerileri. Ankara: PegemA Yayıncılık. Balay, M. vd. 2006. Bilgi Teknolojileri I-II. Bursa: Ekin Kitapevi. Eğitim Teknolojileri Genel Müd. (2003). Eğitim Teknolojileri: Bilgisayar. Ankara: MEB EğiTek, Yay.No-9
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%20
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%40
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%40
|
|
|