Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3YBS241Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Yönetim Bilişim Sistemleri
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere bilgisayar teknolojisi, bilişim sistemleri ve bilgi teknolojileri alanlarında temel kavramları, ilkeleri ve uygulamaları öğretmektir.
Dersin İçeriği Bilişim ve iletişim teknolojileri dersinin içeriği bilgisayar bilimi, yazılım geliştirme, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi, web tasarımı, dijital iletişim ve bilgi güvenliği gibi konuları kapsayacaktır. Öğrencilere bilgisayar sistemlerinin temel prensiplerini, programlama dillerini, ağ yapılarını, internet teknolojilerini ve bilgi iletişimindeki güncel gelişmeleri öğretirken, aynı zamanda pratik uygulamalar ve proje tabanlı öğrenmeyi sağlayacaktır. Proje Tabanlı Öğrenmeyi (PBL) takip edecek olan bu derste her öğrenci farklı birer konuda proje yapacaktır. Öğrencilere bir proje listesinden projeler atanacaktır. Projeler tek başına yapılacaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri ANLATIM-UYGULAMA-ÖĞRENCİ PROJELERİ
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Halime SUVAY EKER
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi HALİME SUVAY EKER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Temel Bilgisayar Teknolojileri Ders Kitabı, Harran Üniversitesi Yayınları, 2003.
*Güneş, Ali (ed.).(2007). Bilgisayar I-II: Temel Bilgisayar Becerileri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Cura, T. (2009), Yöneticiler İçin Bilişim Teknolojileri ve Enformasyon Sistemleri, Sistem Yayıncılık.
- Cura, T. (2009), Yöneticiler İçin Bilişim Teknolojileri ve Enformasyon Sistemleri, Sistem Yayıncılık.

Balay, M. vd. 2006. Bilgi Teknolojileri I-II. Bursa: Ekin Kitapevi.

Eğitim Teknolojileri Genel Müd. (2003). Eğitim Teknolojileri: Bilgisayar. Ankara: MEB EğiTek, Yay.No-9
*Güneş, Ali (ed.).(2007). Bilgisayar I-II: Temel Bilgisayar Becerileri. Ankara: PegemA Yayıncılık. Balay, M. vd. 2006. Bilgi Teknolojileri I-II. Bursa: Ekin Kitapevi. Eğitim Teknolojileri Genel Müd. (2003). Eğitim Teknolojileri: Bilgisayar. Ankara: MEB EğiTek, Yay.No-9

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %20
Mühendislik Bilimleri %40
Mühendislik Tasarımı %40

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 1 % 10
Proje 1 % 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 45
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 20 20
Proje 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 154

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler, veri, bilgi ve bilgi sistem türlerini açıklayabilir.
2 Öğrenciler, veri tabanı yönetim sistemlerine yönelik sorgular yazabilir.
3 Öğrenciler donanım ve yazılım dünyasına ait kavramları açıklayabilir.
4 Öğrenciler bulut bilişimi, hizmet ve konumlandırma modellerini açıklayabilir.
5 Öğrenciler, bilgi güvenliği ve etik ilkeleri doğrultusunda, bireylerin ve kurumların veri güvenliğini sağlamak için gerekli önemleri alabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Syllabusun tartışılması, bilgi toplumu tarihi
2 Temel kavramlar (bilişim teknolojileri, enformasyon sistemi)
3 İşletmelerin stratejik avantajları ve bilişim teknolojileri
4 Veri ve veri tabanı yönetimi
5 Bilgisayar donanımı
6 Word kelime işlemci 2
7 Excell hesap tablosu kullanımı Excell hesap tablosu formül kullanımı
8 ARA SINAV
9 Power point sunum programı
10 İnternet servislerini kullanabilme (mail- ftp, http)
11 Güvenlik ve Network sistemleri uygulamaları, ( virüs, antivirus ve firewall)
12 Word kelime işlemci uygulamaları
13 Excel hesap tablosu uygulamaları Power point sunum uygulamaları
14 FİNAL


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Tüm 4 3 3 1 3 2 2 2
Ö1 5 2 2 1 3 1 1 1
Ö2 3 5 5 1 3 1 3 1
Ö3 5 1 1 1 3 1 2 1
Ö4 5 1 1 1 3 1 2 1
Ö5 1 3 2 3 3 4 1 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=163003&curProgID=5702&lang=tr