Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4YBS212E-Ticaret3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Yönetim Bilişim Sistemleri
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin e-ticaret kavramı ve e-ticaret altyapıları ile ilgili derinlemesine bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin İçeriği E-ticaret dünya nüfusu tarafından tercih edilen ve küresel markaların dağıtım yapılarını yeniden şekillendiren önemli bir kavramdır. Bu nedenle ders kapsamında e-ticaret kavramı ve farklı e-ticaret türleri açıklanmaktadır. E-ticaret yapısında kullanılan ödeme yöntemleri ve güvenlik sistemleri incelenmektedir. Derste tartışılan konular küresel markalardan verilen örneklerle pekiştirilmektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri (1) Ders tartışmalı olarak işlenmektedir. (2) Farklı vakalar ile öğrencilerin bilgisi pekiştirilmektedir. (3) Öğrenciler derste grup olarak sunum yapmaktadır. (4) Derse konuk konuşmacı çağırılmaktadır.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Elif TÜRK https://abis.gedik.edu.tr/elif-turk elif.turk@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Coşkun, A. N. (2004). Elektronik Ticaretin Gelişiminde Temel Dinamikler ve Gelişimi Önündeki Engeller. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2).
Diker, A., & Varol, A. (2013, May). E-Ticaret ve güvenlik. In 1st International Symposium on Digital Forensics and Security (ISDFS’13) (Vol. 20, No. 21, pp. 29-33).
Gedik, Y. (2021). E-Ticaret: Teorik bir çerçeve. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 184-198., Yamamato, T. G., (2020), E-Ticaret: Kavramlar Gelişim ve Uygulamalar, ss.22-36
Uluç, G., & Yarcı, A. (2017). SOSYAL MEDYA KÜLTÜRÜ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal
Karadağ, Serkan, E-Ticaret Hakkında Her Şey, İskenderiye Yayınları
Öztek, M., Yerden, N. K., Çolak, E., & Ecem, S.A.R.I. (2021). Fenomen pazarlamasında sosyal medyanın rolü ve moda sektörü üzerine bir içerik analizi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 16(62), 1053-1077.
Özçelik Baloğlu, Ö. (2023). Teknolojik Bir Dönüşüm Olarak Dijitalleşme Kavramı ve Etkileri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(2), 1189-1210. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1276723
Yamamato, Gonca Telli, E-Ticaret Kavramlar Gelişim ve Uygulamalar, Kriter Yayınları
Yamamato, Gonca Telli, E-Ticaret Kavramlar Gelişim ve Uygulamalar, Kriter Yayınları
Karadağ, Serkan, E-Ticaret Hakkında Her Şey, İskenderiye Yayınları
Yamamato, Gonca Telli, E-Ticaret Kavramlar Gelişim ve Uygulamalar, Kriter Yayınları

Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri %25
Mühendislik Tasarımı %25
Sosyal Bilimler %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Proje 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 1 24 24
Ara Sınavlar 1 10 10
Proje 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 153

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler e-ticaret kavramını detaylı bir şekilde açıklar.
2 Öğrenciler farklı e-ticaret türlerini karşılaştırır.
3 Öğrenciler dijitalleşme ile ilişkili farklı kavramları araştırarak bir proje hazırlar.
4 Öğrenciler, dijitalleşme sürecini etkileyen kavramları açıklar.
5 Öğrenciler pazarlama ile ilgili genel kavramları detaylı bir şekilde açıklar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İnternetin Gelişimi, Dijitalleşme Tarihi, E-Ticaretin Gelişimi Özçelik Baloğlu, Ö. (2023). Teknolojik Bir Dönüşüm Olarak Dijitalleşme Kavramı Ve Etkileri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(2), 1189-1210. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1276723 Ders Notları öğretim üyesi tarafından paylaşılacaktır.
2 E-Ticaretin Tanımı ve Kapsamı E-Ticaret ve E-İş arasındaki farklılıklar Coşkun, A. N. (2004). Elektronik Ticaretin Gelişiminde Temel Dinamikler ve Gelişimi Önündeki Engeller. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2). Ders notları öğretim üyesi tarafından öğrencilerle paylaşılacaktır.
3 E-Ticaret ile ilgili farklı pazarlama kavramları Coşkun, A. N. (2004). Elektronik Ticaretin Gelişiminde Temel Dinamikler ve Gelişimi Önündeki Engeller. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2). Ders notları öğretim üyesi tarafından paylaşılacaktır.
4 E-Ticaretin Amaçları E-Ticaretin Özellikleri E-Ticaretin yaşama etkileri Gedik, Y. (2021). E-Ticaret: Teorik bir çerçeve. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 184-198., Yamamato, T. G., (2020), E-Ticaret: Kavramlar Gelişim ve Uygulamalar, ss.22-36 Ders dokümanları öğretim üyesi tarafından paylaşılacaktır.
5 E-Ticaret Modelleri E-Ticaretin Gelişim Süreci E-Ticaret Portalleri Yamamato, T. G., (2020), E-Ticaret: Kavramlar Gelişim ve Uygulamalar, ss.38-50 Ders dokümanları öğretim üyesi tarafından paylaşılacaktır.
6 E-Ticaret Türleri, İşletmeden işletmeye, İşletmeden Müşteriye, Müşteriden Müşteriye Yamamato, T. G., (2020), E-Ticaret: Kavramlar Gelişim ve Uygulamalar, ss.51-80 Ders notları öğretim üyesi tarafından paylaşılacaktır.
7 E-Ticaret Türleri, E-Müzayede, Devletten Devlete, Devletten Müşteriye, Devletten İşletmeye, Noktadan Noktaya Yamamato, T. G., (2020), E-Ticaret: Kavramlar Gelişim ve Uygulamalar, ss.51-80 Ders notları öğretim üyesi tarafından paylaşılacaktır.
8 E-Pazarlama, Sanal pazarlama, Alıcı Yönlü E-Pazarlama, Telepazarlama, IPTV Yamamato, T. G., (2020), E-Ticaret: Kavramlar Gelişim ve Uygulamalar, ss.81-92 Ders notları öğretim üyesi tarafından paylaşılacaktır.
9 İzinli Pazarlama E-Posta ile Pazarlama Virütik Pazarlama Öztek, M., Yerden, N. K., Çolak, E., & Ecem, S.A.R.I. (2021). Fenomen pazarlamasında sosyal medyanın rolü ve moda sektörü üzerine bir içerik analizi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 16(62), 1053-1077. Ders notları öğretim üyesi tarafından paylaşılacaktır.
10 Sosyal Ağlar ve E-ticaret Sosyal Paylaşım Sitelerinin Türleri Uluç, G., & Yarcı, A. (2017). SOSYAL MEDYA KÜLTÜRÜ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(52), 88-102. Ders notları öğretim üyesi tarafından paylaşılacaktır.
11 E-Ticaret Planlaması E-Ticaret Vizyonu ve e-ticaret kararları, İnsan Kaynakları İstihdamı, E-Ticaret Bütçe Belirlenmesi Yamamato, T. G., (2020), E-Ticaret: Kavramlar Gelişim ve Uygulamalar, ss.118-130 Ders notları öğretim üyesi tarafından paylaşılacaktır.
12 E-Ticaret Uygulamaları, Web Sitesi, İçerik Yönetim Sistemi ve Özellikleri, E-CRM, E-Sipariş ve Teslimat Yamamato, T. G., (2020), E-Ticaret: Kavramlar Gelişim ve Uygulamalar, ss.131-154 Ders notları öğretim üyesi tarafından paylaşılacaktır.
13 E-Ticarette Güvenlik ve Ödeme Sistemleri E-Ticarette Muhasebeleştirme ve Vergilendirme Diker, A., & Varol, A. (2013, May). E-Ticaret ve güvenlik. In 1st International Symposium on Digital Forensics and Security (ISDFS’13) (Vol. 20, No. 21, pp. 29-33). Ders notları öğretim üyesi tarafından paylaşılacaktır.
14 Sanal Perakendecilik Uygulamaları ve Örnekler https://www.hepsiburada.com/ www.sephora.com.tr www.superstep.com Ders notları öğretim üyesi tarafından paylaşılacaktır.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Ö1 1 1 1 1 2 3 4 1
Ö2 2 2 1 2 2 4 3 1
Ö3 3 4 2 5 3 5 5 3
Ö4 4 5 1 1 1 3 1 1
Ö5 2 1 1 2 1 2 2 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=163006&curProgID=5702&lang=tr