Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4YBS232Görsel Programlama3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Yönetim Bilişim Sistemleri
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere görsel uygulama geliştirme temel kavramları, ilkeleri ve uygulamaları öğretmektir.
Dersin İçeriği Görsel programlama ile ilgili temel kodlama ve tasarımı öğretirken, aynı zamanda pratik uygulamalar ve proje tabanlı öğrenmeyi sağlayacaktır. Proje Tabanlı Öğrenmeyi (PBL) takip edecek olan bu derste her öğrenci farklı birer konuda proje yapacaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Uygulama, Öğrenci Projeleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Merve Doğruel Anuşlu
Dersi Verenler Uzman TARIK BAĞRIYANIK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ardoğan, M. F. (2017). C# ile Görsel Programlama. Abaküs Yayıncılık
Haftalık uygulama örnekleri ve açıklamaları (web ortamı)
Görsel programlamaya ait doküman, video ve örnekler
Dönem ödevi
Vize ve Final Sınavları

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %30
Mühendislik Bilimleri %10
Sosyal Bilimler %0
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 1 % 10
Devam 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 25 25
Uygulama 14 1 14
Proje 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 154

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler uygulama geliştirme yazılımı ile yeni proje oluşturmayı bilir.
2 Derste genel olarak ele alınan konular öğrencilerin teknolojiyi anlama ve etkili bir şekilde kullanmasını sağlayabilir.
3 Öğrenciler derste genel olarak ele alınan konuları etik değerleri de göz önünde bulundurarak farklı sektörlerde uygulayabilir.
4 Uygulama yaparken, sorun-çözüm odaklı ve eleştirel yaklaşım edinir.
5 Bilgi güvenliği ve etik ilkeleri doğrultusunda, bireylerin ve kurumların veri güvenliğini sağlamak için gerekli önemleri alır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Form ve temel nesneleri kullanma
2 Değişken türleri, mesaj kutusu oluşturma
3 Çoklu form oluşturma ve form içine resim ekleme
4 Eğer ve döngü komutlarını kullanma
5 Metin kutuları, açılır kutu ve liste oluşturma
6 Kısa Sınav
7 Sayısal işlemler ile hesap makinesi benzeri örnek uygulama yapımı
8 Temel sınıf ve nesne yapımı ile bir örnek uygulama geliştirme
9 Veri tabanı temel nesnelerin tanıma
10 Veri tabanı ile ekleme işlemleri yapımı
11 Veri tabanı ile listeleme işlemleri yapımı
12 Veri tabanı ile güncelleme, silme işlemleri yapımı
13 Uygulamayı iyileştirme ve paketleme
14 Projelerin Teslimi


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Tüm 2 3 3 2 2 1 2 3
Ö1 3 5 5 2 2 1 5 1
Ö2 3 4 4 1 2 1 1 1
Ö3 1 1 1 2 2 1 1 4
Ö4 2 3 2 1 2 1 1 1
Ö5 1 1 3 2 2 3 1 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=163008&curProgID=5702&lang=tr