Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Yönetim Bilişim Sistemleri
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı; liderlik ve motivasyon konularıyla ilgili temel kavramları tanımlamak ve gerek liderlik gerekse de motivasyon konuyla ilgili başlıca kuramları incelemektir.
|
Dersin İçeriği
|
Liderlik kavramı ve Liderlik ve Yöneticilik Arasındaki Farklar, Etkin Liderin Özellikleri, Liderlikte Kişilik, Beceriler ve Tarz Yaklaşımları, Takipçilik ve Lider- Üye Etkileşim Teorisi, Davranışsal Liderlik Yaklaşımları, Durumsal Liderlik Yaklaşımları, Çağdaş Liderlik Yaklaşımları, Pozitif Liderlik Yaklaşımları, Liderlik Kavramı, Liderlik ve Motivasyon İlişkisi, Motivasyonda Kapsam Kuramları, Motivasyonda Süreç Teorileri, Motivasyonda Yeni Yaklaşımlar, Liderlik, Değişim Yönetimi ve Yenilik, Stratejik Liderlik ve Kriz Dönemlerinde Liderlik; konularını içermektedir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Ders, tartışmalı ders, vaka çalışması, küçük grup tartışması, grup çalışması, araştırma ödevi, sunum.
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Dr. Öğretim Üyesi İsmail Özdemir iozdemir@gedi.edu.tr
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi İSMAİL ÖZDEMİR
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Mark Dodds, James T. Reese (2015) Sports Leadership: A Reference Guide, Mission Bell Media
|
|
Ayşe Can Baysal ve Erdal Tekarslan, Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, İstanbul, 2004. Mahmut Paksoy, Çalışma Ortamında İnsan ve Toplam Kalite Yönetimi, Çantay Kitabevi, İstanbul, 2002.
|
|
Ayşe Can Baysal ve Erdal Tekarslan, Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, İstanbul, 2004. Mahmut Paksoy, Çalışma Ortamında İnsan ve Toplam Kalite Yönetimi, Çantay Kitabevi, İstanbul, 2002.
|
|
|
|
|
|