Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1YBS421Pazarlama Stratejileri3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Yönetim Bilişim Sistemleri
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin, pazarlamanın temel kavramları, pazarlama yöntem ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders, pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlamada yeni trendler, pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazar bölümlemesi, pazar konumlandırması ve pazarlama karması stratejileri, satış yönetimi ve kişisel satış gibi konuları içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri anlatım-soru-cevap
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi ÜMİT BOZOKLU
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Kotler, Philip, Keller, Kevan Lane,(2012) Marketing Management, Pearson, Global Edition..
Erdemir, K. O. ve Yavuz, Ö. (2016). "Nöro Pazarlama"ya Giriş. İstanbul: Bilnet.
Porter, Micheal E (2000),Rekabet Stratejisi: Sektör ve Rakip Analizi Teknikleri,Çev.Gülen Ulubilgen,Sistem Yayıncılık:206,İstanbul.
Prof.Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Stratejik ve Global Bir Yaklaşım. Hayri Ülgen ve S.Kadri Mirze, İşletmelerde
Stratejik Yönetim.
Karabulut, Muhittin (2016) Stratejik Pazarlama Yönetimi, Orion Kitabevi, Genişletilmiş 2.Baskı, Ankara.
Prof.Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Stratejik ve Global Bir Yaklaşım. Hayri Ülgen ve S.Kadri Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 13 5 65
Ara Sınavlar 1 21 21
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 153

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Pazarlamanın tarihsel gelişimini açıklayabilecek
2 Pazar türlerini sınıflayabilecek
3 Pazarlamanın temel kavramlarını açıklayabilecek
4 Pazar bölümlendirmesi, hedefleme, konumlandırma planlaması yapabilecek
5 Pazarlama karması araçlarını tasarlayabilecektir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse giriş
2 Teoride ve uygulamada pazarlamanın tarihçesi
3 Gündelik yaşamda bir eylem biçimi olarak tüketim
4 Tüketici davranışları
5 Pazarlamanın temelleri ve pazarlama çevresi
6 Pazar bölümleme, hedefleme ve konumlandırma
7 Pazarlama karması: Ürün Stratejileri
8 Pazarlama karması: Ürün Stratejileri
9 Pazarlama karması: Fiyat Stratejileri
10 Pazarlama karması: Dağıtım Stratejileri
11 Pazarlama karması: Tutundurma Stratejileri
12 Pazarlama ve pazar araştırması
13 Nöropazarlama
14 Pazarlama çabalarının değerlendirilmesi ve kontrolü


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Tüm 3 1 1 3 4 3 4 3
Ö1 2 2 1 4 3 4 4 3
Ö2 3 2 1 4 4 3 5 3
Ö3 3 1 1 1 3 1 3 3
Ö4 3 2 1 4 2 5 1 5
Ö5 3 1 1 1 5 1 2 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=164017&curProgID=5702&lang=tr