Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1SYB105SPOR TARİHİ2+0+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Spor Yöneticiliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Farklı çağlarda sporun ve olimpiyatların temel özellikleri incelenecektir
Dersin İçeriği Akılcı, Sorgulayan, Etik kurallara uyma, Toplumsal duyarlılık, Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum, Zamanı etkili kullanma, Farklılıklara saygı gösterme, Eleştirel düşünebilme, Soyut analiz ve sentez yapma, Öğrenmeyi öğrenme, Problem çözme
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. Utku Tuna
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Hülya Ünlü hulya.unlu@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi
İnsan, Spor ve Olimpizm
Olimpiyat Tarihi
Ara sınav (%40), Final sınavı (%60)

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %70
Alan Bilgisi %30

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 86

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 İlk çağlarda sporu; orta çağlarda halk tabakasının ve köylülerin vücut alıştırmalarını açıklayabilip , analiz edebilme
2 Yeni ve yakın çağlarda sporun tarihsel gelişimini ifade edebilme
3 Olimpiyat felsefesinİ analiz edebilme
4 Spor tarihinin tarihçesini listeleyebilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Spor Tarihi dersi genel tanıtım ve anlatımı. Spor nedir? Tarih nedir? (tarihsel dönemler, tarihin çalışma alanları) Spor Tarihi neden gereklidir? Bize ne anlatır?
2 Serbest zamanın tarihsel gelişimi ve temel fonksiyonları (Dinlenme, Eğlenme, Gelişim.)
3 Çizgisel zaman ve döngüsel zaman değişiminin serbest zaman, rekreasyon ve sporun tarihsel gelişimi ile ilişkisi.
4 Oyun kavramı, oyunun ortaya çıkışı ve sporun tarihsel gelişimi ile ilişkisi
5 Tarih öncesi dönemde fiziksel hareket ve ilk sportif pratikler
6 Antik Yunan ve Roma’da spor
7 Olimpiyat tarihi / Antik Olimpiyatlar ve oyunların sona erişi
8 Antik dönemden Modern döneme geçiş, Sanayi devriminin modern sporların kuruluşuna etkileri
9 Modern sporların ortaya çıkışı ve modern sporun özellikleri (imparatorluklardan ulus-devletlere geçiş, modern sporun üç mühim işlevi)
10 Eski Türklerde spor
11 Modern Olimpiyatların kuruluşu ve tarihi ( spor tarihi ders notları modernleşme kuramı ile modern olimpiyatlar ve antik olimpiyatlar arasındaki farklar / benzerlikler, Olimpik hareket, olimpizm kavramları )
12 Hafta: Geç Osmanlı dönemi ve erken Cumhuriyet dönemilerinde beden terbiyesi ve sporun tarihsel gelişimi- Selim Sırrı Tarcan
13 Erken cumhuriyet döneminde ilk spor yapılanmaları (TİCİ-TSK)
14 Örnek Olay: 1936 Berlin Olimpiyatları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 2 3 3 3 4 3 4 4 4 3
Ö1 3 4 3 2 3 4 3 2 3 3
Ö2 3 2 2 2 1 3 4 4 3 2
Ö3 1 2 3 3 2 2 1 1 2 4
Ö4 2 2 2 1 2 3 3 3 3 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=195990&curProgID=74&lang=tr