Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ANE101Spor Bilimlerine Giriş2+0+054

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Antrenörlük Eğitimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencileri spor bilimleri alanındaki temel kavramlar konusundaki genel tartışmalara dahil etmek. Spor bilimleri alanındaki tüm konuları tartışmaya açmak.
Dersin İçeriği Spor Bilimlerine Giriş dersinin öncelikli amacının öğrencilerde spor kültürü oluşturmak olduğu söylenebilir. Öğrenim hayatları boyunca alacakları derslere temel olacak konuların genel ifadelerle sunulduğu bu ders interdisipliner bir alan olan spor bilimlerine ait temel kavramları ve araştırma alanlarını tartışmaya açmaya yönelik olarak dizayn edilmiştir. Etkileşimli bir sınıf ortamında beden eğitimi ve spor bilimleri ile ilişkili konuları tartışmaları için öğrencilere fırsatlar sunulur.

Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel olaylar ve çağın hastalığı olarak kabul edilen obezite ve özellikle gelişmiş ülkelerdeki hareket azlığı gibi sorunlar hakkında farkındalık yaratarak toplum olarak aktif yaşam tarzının benimsenmesine ileriki yaşamlarında katkı sağlayabiliyor olmaları hedeflenmektedir. Bu dersin içeriği spor felsefesi, spor tarihi, Olimpiyatlar, spor endüstrisi, spor yönetimi, rekreasyon, sağlık, yaşam boyu spor, spor pazarındaki kariyer alanları, spor pedagojisi ve sporun geleceği gibi konulardan oluşur.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Murat Tutar
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Wuest, D.A. ve Bucher,C.A. (2005). Foundations of Physical Education and Sport. New York: McGraw-Hill.
Lumpkin, A. (1998). Physical Education and Sport: A Contemporary Introduction. New York: McGraw-Hill.
Kirk et al. (2002). A-Level Physical Education: The Reflective Performer. Champaign: Human Kinetics.
Graham, G., Holt/Hale, S.A., Parker, M. (2001). Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. California: Mayfield Publishing.
Mirzeoğlu, N. (2011). Spor Bilimlerine Giriş. Ankara: Spor Yayınevi.
Örgün Eğitim
Çoktan seçmeli test

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 100

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Spor bilimlerine ait pedagojik, felsefi, fizyolojik kavramları açıklar.
2 Spor bilimlerinin tarihsel temellerini bilir.
3 Kış ve yaz olimpik oyunlardaki spor dallarını ayırt eder
4 Yerel ve uluslar arası spor organizasyonlarını ve bu organizasyonlarda gerçekleşen gelişmeleri izler,
5 Devlet, gönüllü kuruluşlar ve özel işletmelerdeki spor yapılanmalarının özelliklerini bilir.
6 Rekreasyon ve yaşam boyu spor kavramlarının toplumda spor kültürünün oluşturulmasındaki öneminin farkındalığını kazanır
7 Olimpik değerler konusunda farkındalık gösterir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Sporun Bilimsel Temelleri
2 Spor, Egzersiz ve Hareket Tanımları
3 Sporun Tarihsel Temelleri
4 Sporun Fizyolojik Temelleri
5 Sporun pedagojik temelleri
6 Spor Etiği
7 Sporda kariyer alanları ve meslek seçimleri
8 Arasınav
9 Spor Yönetimi ve spor endüstrisi
10 Rekreasyon
11 Spor ve Sağlık
12 Sporun Psikolojik temeleri
13 21. yy da Sporun geleceği
14 Tartışma ve grup çalışmaları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Ö1 5 5 5
Ö2 5 5 5
Ö3 5 5 4
Ö4 5 5 5
Ö5 5 5 5
Ö6 5 5 3
Ö7 4 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=197056&curProgID=75&lang=tr