|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Psikoloji
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin sonunda öğrenciler: Öğrenme süreçlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar. Öğrenme süreçlerini davranışçı, bilişsel ve sosyal yaklaşımlara göre tanımlar. Öğrenme ile ilişkili kuramları sınıflandırır. Farklı öğrenme kuramlarını ve modellerini karşılaştırır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, edimsel ve klasik koşullama süreçlerinin ilkelerini ve bu alana ait güncel kuramsal yaklaşımlarla, güncel bulguları kapsamaktadır. İnsan ve hayvan öğrenmesi ile ilgili kuramları ve ilkeleri incelemeyi içermektedir. Tartışmaların odağı, hayvan ve insan koşullanması üzerinde yapılan deneysel çalışmalarda ele alınan kavramlar, paradigmalar ve bulguların yanı sıra, akılda tutma, eğitim ile kazanılan becerilerin aktarımı, geliştirilmiş performans ile öğrenme ve motivasyon arasındaki ilişki gibi konulardır.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız ders bu dönem açılmamıştır
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ JEANNE ELLİS ORMROD
|
|
Sınavlar
|
ARA SINAV FİNAL SINAVI
|
Ders Yapısı
|
Sosyal Bilimler
|
%100
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%100
|
|
|