Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4PSİ216Öğrenme Psikolojisi3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Psikoloji
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenciler:
Öğrenme süreçlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
Öğrenme süreçlerini davranışçı, bilişsel ve sosyal yaklaşımlara göre tanımlar.
Öğrenme ile ilişkili kuramları sınıflandırır.
Farklı öğrenme kuramlarını ve modellerini karşılaştırır.
Dersin İçeriği Bu ders, edimsel ve klasik koşullama süreçlerinin ilkelerini ve bu alana ait güncel kuramsal yaklaşımlarla, güncel bulguları kapsamaktadır. İnsan ve hayvan öğrenmesi ile ilgili kuramları ve ilkeleri incelemeyi içermektedir. Tartışmaların odağı, hayvan ve insan koşullanması üzerinde yapılan deneysel çalışmalarda ele alınan kavramlar, paradigmalar ve bulguların yanı sıra, akılda tutma, eğitim ile kazanılan becerilerin aktarımı, geliştirilmiş performans ile öğrenme ve motivasyon arasındaki ilişki gibi konulardır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız ders bu dönem açılmamıştır
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ JEANNE ELLİS ORMROD
ARA SINAV FİNAL SINAVI

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 10 140
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 184

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler öğrenmenin ve öğrenme psikolojisinin tanımını yapar.
2 Öğrenciler öğrenme teorilerini tanır.
3 Öğrenciler öğrenmenin doğasını analiz eder.
4 Öğrenciler öğrenmenin biyolojik temellerini değerlendirir.
5 Öğrenciler öğrenme etkenlerini bilir.
6 Öğrenciler öğrenmede davranışsal yaklaşımlarını değerlendirir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 TANIŞMA; GİRİŞ, DERSİN TANITIMI
2 ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI
3 ÖĞRENME VE BEYİN
4 DAVRANIŞÇILIK KLASİK KOŞULLANMA
5 ARAÇSAL KOŞULLAMA
6 ARAÇSAL KOŞULLAMA UYGULAMALARI
7 ARA SINAV
8 SINAV DEĞERLENDİRME SOSYAL BİLİŞSEL KURAM
9 SOSYAL ÖĞRENME-BİLİŞSEL KURAM
10 SOSYAL GELİŞİMSEL YAKLAŞIM
11 SOSYOKÜLTÜREL KURAM
12 ÖĞRENMEDE MOTİVASYON VE DUYGULANIM


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=202003&curProgID=5593&lang=tr