| Yarıyıl | Kodu | Adı | T+U+L | Kredi | AKTS | Son Güncelleme Tarihi |
| 7 | PSİ401 | Gözlem ve Görüşme Teknikleri | 3+0+0 | 3 | 6 | 23.08.2023 |
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Psikoloji
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı birinci sınıf lisansüstü öğrencilerine Klinik Psikoloji röportajının rolü hakkında bilgi vermektir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Öğrenciler becerileri pratik edecek ve kasıtlı ve tanısal mülakat cevapları repertuarını oluşturacaklardır. Öğrenciler ayrıca görüşme sürecini etkileyen çeşitli kritik uygulama konularını öğrenmeye başlayacaklardır.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız ders bu dönem açılmamıştır
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2014). Klinik Görüşme, Ithaka Yayınları.
|
|
Dökümanlar
|
ders planı
|
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme Ölçütleri
|
Yarıyıl Çalışmaları
|
|
Ara Sınav
|
1
|
%
40
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
1
|
%
60
|
|
Toplam :
|
2
|
%
100
|
AKTS Hesaplama İçeriği
|
İş Yükü
|
Toplam İş Yükü (Saat)
|
|
Ders Süresi
|
14
|
3
|
42
|
|
Sınıf Dışı Ç. Süresi
|
14
|
5
|
70
|
|
Ödevler
|
14
|
5
|
70
|
|
Sunum/Seminer Hazırlama
|
10
|
5
|
50
|
|
Ara Sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
|
Proje
|
10
|
5
|
50
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
1
|
2
|
2
|
|
Toplam İş Yükü
| |
|
AKTS Kredisi : 10
286
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| Sıra No | Açıklama |
|
1
| Bir giriş görüşmesi ve bir teşhis görüşmesi yapmak. |
|
2
| Bu görüşmelerin bulgularını psikolojik bir rapora entegre etmek. |
|
3
| Güçlü ve zorluk alanları da dahil olmak üzere kendi görüşme stilini anlamaya başlamak. |
|
4
| Kritik uygulama konularının görüşme süreci üzerindeki etkisini takdir eder. |
Ders Konuları
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Dökümanlar |
| 1 |
Kanıta Dayalı Uygulama (EBP)
|
|
|
| 2 |
Kültürel açıdan yetkin klinisyen
|
|
|
| 3 |
Terapötik ittifak
|
|
|
| 4 |
Terapötik İttifak
|
|
|
| 5 |
Aktarım
|
|
|
| 6 |
Karşı Aktarım
|
|
|
| 7 |
Duygusal deneyim
|
|
|
| 8 |
İlk Görüşme
|
|
|
| 9 |
İlk Görüşme
|
|
|
| 10 |
Terapi Planı Hazırlama
|
|
|
| 11 |
Müdahale Yöntemleri
|
|
|
| 12 |
İntihar Değerlendirmesi
|
|
|
| 13 |
Çocuk ve Ergen Değerlendirmesi
|
|
|
| 14 |
Final Sınavı
|
|
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek
https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=202014&curProgID=5593&lang=tr