Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5PSİ357Risk Altındaki Çocuklar3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Psikoloji
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Risk altındaki farklı grup çocukların bilgileri, karakteristik özellikleri, zorlukları ve destek yollarının kazanılması.
Dersin İçeriği Engelli çocuklar, Korunmaya muhtaç çocuklar, Boşanmış ailelerin çocukları, Sosyoekonomik açıdan dezavantajlı çocuklar, Göç eden çocuklar, Sokakta çalışanlar, Sokakta yaşayanlar, Cinsel istismara uğrayan cocuklar, Savaş ve çocuk, Doğal afet mağduru çocuklar, Uzun süreli hastalığı olan çocuklar, Suç işlemiş çocuklar, Şiddete maruz kalan çocuklar gibi risk altındaki çocuk gruplarını incelenmesi ve destek yollarının kazanılması gibi konuları inceler.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız ders bu dönem açılmamıştır
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Dennis TA, Brotman LM (2003) Effortful control, attention and aggressive behavior in preschoolers at risk for conduct problems. Ann NY Acad Sci 1008: 252 255. 2. Yağmurlu B, Altan O (2010) Maternal socialization and child temperament as predictors of emotion regulation in Turkish preschoolers. Infant Child Dev 19: 275-296. 3. Bayhan, Vehbi (2002): Risk Toplumu , Doğu Batı, Sayı:19, Ankara 4. Bayhan, Vehbi (2003) : Küresel Risk Toplumunda Eşitsizlikler , IV. Ulusal Sosyoloji Kongresi, 16-18 Ekim 2003, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas 5. Beck, Ulrich (1992): Risk Society: Towards a New Modernity, Sage, London. 6. Giddens, Antony (2000): Elimizden kaçıp Giden Dünya, (Çev: O.Akınhay), Alfa Yay., İstanbul 7. Ungar, Sheldon (2001): Moral Panic Versus The Risk Society: The Implications of The Changing Sites of SocialAnxiety , The British Journal of Sociology, Jun 2001.
1. Dennis TA, Brotman LM (2003) Effortful control, attention and
aggressive behavior in preschoolers at risk for conduct problems. Ann NY Acad Sci 1008: 252 255.
2. Yağmurlu B, Altan O (2010) Maternal socialization and child
temperament as predictors of emotion regulation in Turkish preschoolers.
Infant Child Dev 19: 275-296.
3. Bayhan, Vehbi (2002): Risk Toplumu , Doğu Batı, Sayı:19, Ankara
4. Bayhan, Vehbi (2003) : Küresel Risk Toplumunda Eşitsizlikler , IV. Ulusal Sosyoloji Kongresi, 16-18 Ekim 2003, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas
5. Beck, Ulrich (1992): Risk Society: Towards a New Modernity, Sage, London.
6. Giddens, Antony (2000): Elimizden kaçıp Giden Dünya, (Çev: O.Akınhay), Alfa Yay., İstanbul
7. Ungar, Sheldon (2001): Moral Panic Versus The Risk Society: The Implications of The Changing Sites of SocialAnxiety , The British Journal of Sociology, Jun 2001.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 10 4 40
Ödevler 12 2 24
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 112

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Risk kavramı ve nedenlerine ilişkin bir bakış açısı geliştirir
2 Şiddet, travma, hiperaktivite, boşanma, istismar, madde bağımlılığı, ebeveyn kaybı gibi risk durumları ile ilgili bir anlayış geliştirir.
3 Risk altındaki çocukların sorunları ve ihtiyaçları ile nasıl başa çıkılabileceğini kavrar
4 Risk altındaki çocukların hakları, yasal temeller ve yetişkinlerin sorumlulukları konusunda anlayış oluşturur
5 Risk altındaki çocukların durumlarının nasıl iyileştirilebileceğine ilişkin araştırmalar tasarlar ve yapar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse giriş
2 Engelli çocuklar
3 Korunmaya muhtaç çocuklar
4 Boşanmış ailelerin çocukları
5 Sosyoekonomik açıdan dezavantajlı çocuklar
6 Göç eden çocuklar
7 Sokakta çalışan çocuklar
8 Cinsel istismara uğrayan cocuklar
9 Savaş ve çocuk
10 Doğal afet mağduru çocuklar
11 Uzun süreli hastalığı olan çocuklar
12 Suç işlemiş çocuklar
13 Şiddete maruz kalan çocuklar
14 Ders revizyonu


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=202026&curProgID=5593&lang=tr