Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6PSİ356Öğrenme Psikoloji3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Psikoloji
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı The aim of this course is to provide competence in basic information regarding learning, various approaches to learning and the ability to apply thes
Dersin İçeriği Bu ders, öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisiyle ilgili konuları içerir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız ders bu dönem açılmamıştır
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Anonim.2000. Gelişim ve öğrenme. Anı Yayıncılık, Ankara. Aydın, B., Can, G., Ersanlı, K., Kılıç, M., Külahoğlu, Ş., Öztürk, B.,Bilge,F., Küçükkaragöz, H., Kısaç, İ., Korkmaz, İ. ve Bilgin, M. 2002. Gelişim ve öğrenme Psikolojisi. Pegem Yayıncılık, Ankara. Binbaşıoğlu, C. 1991. Öğrenme psikolojisi. Kadıoğlu Maatbaası, Ankara. Onur, B. 1997. Gelişim psikolojisi. İmge Kitabevi Yayınları, Ankara. Selçuk, Z. Gelişim ve öğrenme. Nobel Yayıncılık, Ankara. Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk ruh sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul.
Anonim.2000. Gelişim ve öğrenme. Anı Yayıncılık, Ankara.
Aydın, B., Can, G., Ersanlı, K., Kılıç, M., Külahoğlu, Ş., Öztürk, B.,Bilge,F., Küçükkaragöz, H., Kısaç, İ., Korkmaz, İ. ve Bilgin, M. 2002. Gelişim ve öğrenme Psikolojisi. Pegem Yayıncılık, Ankara.
Binbaşıoğlu, C. 1991. Öğrenme psikolojisi. Kadıoğlu Maatbaası, Ankara.
Onur, B. 1997. Gelişim psikolojisi. İmge Kitabevi Yayınları, Ankara.
Selçuk, Z. Gelişim ve öğrenme. Nobel Yayıncılık, Ankara.
Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk ruh sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 12 5 60
Ödevler 10 2 20
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 128

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler öğrenmenin ve öğrenme psikolojisinin tanımını yapar.
2 Öğrenciler öğrenme teorilerini tanır.
3 Öğrenciler öğrenmenin doğasını analiz eder.
4 Öğrenciler öğrenmenin biyolojik temellerini değerlendirir.
5 Öğrenciler öğrenme etkenlerini bilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş
2 Öğrenmede temel yaklaşımlar
3 Öğrenme etkenleri
4 Öğrenmeye farklı yaklaşımlar
5 Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar
6 Öğrenmede bilişsel yaklaşım
7 Öğrenmede insancıl yaklaşım
8 Öğrenmede sosyal yaklaşım
9 Öğrenmede bilgi işleme modeli
10 Gestalt yaklaşımında öğrenme
11 Öğrenme motivasyonları
12 Öğrenmenin biyolojik temelleri
13 Öğrenme çıktıları
14 Revizyon


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=202037&curProgID=5593&lang=tr