Yarıyıl | Kodu | Adı | T+U+L | Kredi | AKTS |
7 | PSİ451 | Duyum ve Algı | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Psikoloji
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrenciyi insanın algı ve duyu temellerine tanıtmak için tasarlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Kısmen vizyon ve seçmelere odaklanacağız, çünkü bu süreçler belki de en iyi anlaşılanlardır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız ders bu dönem açılmamıştır
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Sekuler, R., & Blake, R. (2005). Perception 5th ed. McGraw-Hill. New York.
|
|
|
|
ders notları
|
|
|
|
|
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları
|
Ara Sınav
|
1
|
%
40
|
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
1
|
%
60
|
Toplam :
|
2
|
%
100
|
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik
|
Toplam İş Yükü (Saat)
|
Ders Süresi
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf Dışı Ç. Süresi
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Ara Sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Toplam İş Yükü
| |
|
AKTS Kredisi : 4
130
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra No | Açıklama |
1
| Tüm duyu yöntemlerinde duyu kodlamasının altında yatan temel nörofizyolojiyi kavrar. |
2
| Her duyu yönteminin temel anatomisini ve fizyolojisini bilir. |
3
| Beynin duyusal bilgileri yorumlarken oynadığı rolü anlayın algılamaya yol açmak. |
4
| Hem fizyolojik hem de davranışsal çalışmaların önemini takdir etmek insanın duyum ve algı anlayışımız. |
5
| Algı ve duyumdaki önemli araştırma alanlarını tanıma ve algı. |
Ders Konuları
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Dökümanlar |
1 |
Derse Giriş / Duyum ve Algıya Giriş
|
|
|
2 |
Algıyı İncelemede Davranış Yöntemleri
|
|
|
3 |
Optik Alet Olarak Göz ve Retinanın Anatomisi
|
|
|
4 |
Retinada Görsel İşleme
|
|
|
5 |
Merkezi Görsel İşleme: LGN ve Cortex'in Rolü
|
|
|
6 |
Form Algısı
|
|
|
7 |
Renk Algısı
|
|
|
8 |
Derinlik Algısı
|
|
|
9 |
Hareket Algısı
|
|
|
10 |
Kulak ve İşitsel Sistem
|
|
|
11 |
İşitme ve Dinleme
|
|
|
12 |
Dokunma
|
|
|
13 |
Tatma
|
|
|
14 |
Koku Alma
|
|
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek
https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=202044&curProgID=5593&lang=tr