Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7PSİ467Okul Psikolojisi3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Psikoloji
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Mesleki bir uygulama olarak geçmişten günümüze farklı yaklaşımları karşılaştırabilmek, zekanın doğasına ve ölçümüne farklı yaklaşımları tasvir edebilmek, farklı müdahale yaklaşımlarını tasvir etme, özel eğitime ihtiyaçlarını tespit etme.
Dersin İçeriği Bu dersin kapsamı hem akademik bir çalışma olarak hem de mesleki uygulama olarak okul(eğitim)psikolojisinin kapsadığı içerikleri teorik ve uygulama olarak inceler.
Dersin Yöntem ve Teknikleri düz anlatım, vaka incelemeleri, alan çalışmaları,vaka tartışmaları,film ggösterimleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi NURGÜL YAVUZER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Yeşilyaprak, B. (2002). Eğitim Psikolojisi, Nobel Yayınları, Ankara Erden, M. ve Akman, Y. (1997)
ders planı

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 145

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ TARİHİNİ TASVİR EDER
2 GELİŞİMSEL OLARAK ÇOCUKLUĞA-GENÇLİĞE FARKLI YAKLAŞIMLARI BİLİR
3 ZEKANIN DOĞASINI VE ÖLÇÜMÜNE İLİŞKİN KARŞILAŞTIRMALARI YAPAR
4 OKUL PSİKOLOĞU OLARAK SINIF YÖNETİMİ HAKKINDA ARAŞTIRMALARI , KENDİNİ DENETLEMENİN ROLÜNÜ TANIMLAR
5 FARKLI MÜDAHALE PLANLARINI GELŞTİRİR


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TARİHİNİ TASVİR EDER
2 GELİŞİMSEL OLARAK ÇOCUK VE GENÇLİĞE FARKLI YAKLAŞIMLARI BİLİR
3 ZEKANIN DOĞASINI VE ÖLÇÜMÜNE İLİŞKİN KARŞILAŞTIRMALARI YAPAR
4 OKUL PSİKOLOĞU OLARAK SINIF YÖNETİMİ HAKKINDA ARAŞTIRMALARI KENDİNİ DENETLEMENİN ROLÜNÜ TANIMLAR
5 FARKLI MÜDAHALE PLANLARINI GELİŞTİRİR
6 KONU İLE İLGİLİ YERLİ VE YABANCI LİTERATÜR BİLGİSİ KAZANIR
7 İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM GÜÇLÜKLERİ
8 ARA SINAV
9 MÜDAHALE YAKLAŞIMLARI
10 BİREYSEL EĞİTİM PLANLAMA ÖRNEKLERİ
11 MÜDAHALE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
12 KONU İLE İLGİLİ OKUMA METİNLERİ
13 MÜDAHALE ÖRNEKLERİ UYGULAMALARI(SUNUMLAR VE TARTIŞMA)
14 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 3 4 5 5 4 5 4 5 5 4 5 4 5
Ö1 5 5 5 4 5 5 4 2 3 2 3 4 2
Ö2 5 3 5 4 4 4 3 3 2 2 3 4 4
Ö3 5 4 5 4 2 5 3 5 5 5 4 3 5
Ö4 5 4 3 4 3 5 3 4 5 4 5 2 5
Ö5 5 3 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=202050&curProgID=5593&lang=tr