Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7PSİ473Çocuklarda Gözlem ve Görüşme Teknikleri3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Psikoloji
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Okul öncesi dönem çocuklarını tüm gelişim alanlarında tanımalarını sağlamak, 0-6 yaş dönemindeki çocukların bilişsel, sosyal, duygusal, psikomotor ve dil gelişimleri ile özbakım becerilerini değerlendirme becerisi kazandırmak, bebeklik ve erken çocukluk döneminde gelişimi destekleme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Bebeklik ve erken çocukluk döneminde gelişimin izlenmesi, gelişim izleminde araç kullanımının önemi, ülkemizde kullanılan gelişimsel değerlendirme araçları, 0-6 yaş grubu çocuklarda, bilişsel, psikomotor, sosyal-duygusal ve dil gelişimi ile özbakım becerilerinin değerlendirilmesi, bireyi tanıma teknikleri, Türkiye'de bebeklik ve erken çocukluk gelişimini destekleyici programlar, gelişimsel değerlendirme uygulamaları ve vaka tartışmaları.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız ders bu dönem açılmamıştır
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme, Eğiten Kitap
Sosyometri ve Psikodrama, Üstün Dökmen
Ders Notları
1 ara sınav, 1 final

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 117

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Yaşam boyu gelişimdeki belli gelişim dönemlerini, süreçleri ve konuları açıklayabilecektir.
2 Gelişimdeki yaşam boyu gelişim perspektifinin ayırt edici özelliklerini tanımlayabilecektir.
3 Yaşam boyu gelişim ile ilgili temel kuramları tanımlayabilecektir.
4 Fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal değişimleri farklı gelişm dönemleri temelinde tanımlayabilecektir.
5 Yaşam boyu gelişim araştırmalarının nasıl yürütüldüğünü tanımlayabilecektir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Bebeklik ve erken çocukluk döneminde gelişimin izlenmesi: Gelişimin izlenmesi , değerlendirilmesi ve desteklenmesinde gelişimi kolaylaştıran etmenler ve risk faktörleri Gelişimsel izleme ve gelişimsel tarama arasındaki farklılıklar
2 Gelişimin izlenmesinde araç kullanımının önemi Gelişimin izlenmesinde aileden alınan bilgilerin önemi
3 Ülkemizde kullanılan gelişimsel değerlendirme araçları: Denver GTTT II AGTE GEÇDA BAYLEY GİDR PORTAGE
4 0-6 yaş çocuklarının dil becerilerinin değerlendirilmesi
5 0-6 yaş çocuklarının fiziksel gelişim ve motor becerilerinin değerlendirilmesi
6 0-6 yaş çocuklarının bilişsel becerilerinin değerlendirilmesi
7 0-6 yaş çocuklarının sosyal-duygusal gelişiminin değerlendirilmesi
8 0-6 yaş çocuklarının özbakım becerilerinin değerlendirilmesi
9 Özel eğitime devam eden çocuklarda gelişimin değerlendirilmesi
10 Anamnez alma Okul kayıt formları Gözlem ve gözleme dayalı rapor yazma Anekdot kayıtları Sosyometri uygulamaları
11 Türkiye'de bebeklik ve erken çocukluk gelişimini destekleyen programlar
12 Gelişimsel değerlendirme uygulamaları ile uygulama sonucunda elde edilen raporların sunumu , vaka tartışmaları
13 Gelişimsel değerlendirme uygulamaları ile uygulama sonucunda elde edilen raporların sunumu , vaka tartışmaları
14 Gelişimsel değerlendirme uygulamaları ile uygulama sonucunda elde edilen raporların sunumu , vaka tartışmaları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=202053&curProgID=5593&lang=tr