Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Yönetim Bilişim Sistemleri
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı, bir başka işetmede başkasının yanında çalışmak yerine öğrencileri zihinsel-duygusal olarak girişimciliğe hazırlamak ve girişimciliğe teşvik etmektir. Girişimcilik dersi bir iş fikrinin bulunmasından hayata geçirilmesine kadar tüm süreçleri irdeler. Girişim, girişimci, inovasyon, iş fikri, iş planı hazırlama, sosyal ağ oluşturma ve girişimcinin sosyal sorumluluğu, iş ahlakı gibi kavramların öğrenilmesini ve teorik çerçeveyle sektördeki uygulamalar arasında bir köprü kurarak yenilikçi fikirlerin uygulanmasını sağlar.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste girişimcilikle ilgili temel kavramlar, bir iş fikri bulabilme amacıyla yaratıcılık, yenilikçi düşünme, iş fikrinin hayata geçirilebilmesi için ise proje bazlı düşünme, planlama yapabilme, bir işi örgütleyebilme, bir iş kurmanın yasal çerçevesi hakkında teorik ve pratik bilgiler verilmektedir. Derste Girişimcilik Türleri, girişimcilik kültürü, Kadın Girişimcilik, İş ahlakı ve sosyal sorumluluk, Francfising, Yerel girişimcilik, Türkiyede girişimcilik ekosistemi, Girişimcilikte yeni yaklaşımlar, risk sermeyesi, Girişimciliğin finansmanı, Bir iş fikri bulmak ve test etmek, İş planı ve pazarlama planlarının oluşturulması ve hazırlanması, iş modelinin tasarımı
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım-soru-cevap
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. BEYLEM ÇELİK
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
TOP, S. Girişimcilik Keşif Süreci, İstanbul: Beta Yayınları, 2006 KUTANİŞ, R. Girişimci Kadınlar, Sakarya: Değişim Yayınları, 2006 TURGUT, H. Parasal Zeka, İstanbul: Varlık Yayınları, 2006
|
|
Arıkan, Semra (2004), Girişimcilik, Siyasal kitabevi, Ankara. Yelkikalan, N. (Edt.) (2013), Girişimcilik, Beta Yayınevi, İstanbul.
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%95
|
|
Alan Bilgisi
|
%5
|
|
|