Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5YBS331İnovasyon Yönetimi3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Yönetim Bilişim Sistemleri
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin, inovasyonun temeli olan yaratıcılık, inovasyonun kaynakları, inovasyonu kolaylaştıran örgüt iklimi, kültürü ve inovasyon türleri hakkında temel bilgileri edinmelerini ve içselleştirmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği Yaratıcılık nedir? Yaratıcılık hakkında doğru bilinen yanlışlar nelerdir? Yaratıcı düşünme ve problem çözme teknikleri nelerdir? İnovasyonun babası Schumpeter kimdir? Schumpeter'in inovasyon teorisinin temeli "yaratıcı yıkım" nedir? Bireysel yaratıcılıktan örgütsel inovasyona giden yol nedir? İnovasyon nasıl bir örgüt kültüründe ve iş ikliminde ortaya çıkar? OECD'nin tanımladığı dört temel inovasyon türü hangileridir? Bunlara verilebilecek örnekler nelerdir? Kapalı ve Açık İnovasyon nelerdir? Açık inovasyonun, kapalı inovasyona göre avantajları neler olabilir? Günümüzün en önemli fark yaratma unsuru olan sosyal inovasyon nedir? Sosyal inovasyonu, diğer inovasyon türlerinden ayıran temel unsurları nelerdir? Çevre duyarlılığına sahip eko-inovasyon nedir? Eko-inovasyonun tasarım ve kullanıcı boyutları neyi ifade etmektedir? Müşteri inovasyonu nedir? Müşteri kontrolündeki inovasyonun, müşteriyi hedefleyen inovasyondan ve müşteriyi merkeze alan inovasyondan farkları nelerdir?
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım-tartışma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Ahmet Erkasap
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi AHMET ERKASAP
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Carrillo-Hermosilla, J., del Rio, P., Könnölä (2010): "Diversity of eco-innovations: Reflections from Selected Case Studies, Journal of Cleaner Production, 18(10-11), s. 1073-1083.
Goffin, K., Mitchell, R. (2010): "Innovation Management: Strategy and Implementation using the Pentathlon Framework", 2.nd Edition, Palgrave Macmillan: New York/NY.
1. Burkus, D. (2014): "The Myths of Creativity: The Truth About How Innovative Companies and People Generate Great Ideas", San Francisco/CA: Jossey-Bass: A Wiley Brand. 2. Mckeown, M. (2014): "The Innovation Book: How to Manage Ideas and Execution for Outstanding Results", Pearson Education: Dorchester:UK. 3. Sel, V. (2020): "Eğitimde Iraksak Düşünme ile Yaratıcılığı Arttırma", https://volkansel.medium.com/eğitimde-iraksak-düşünme-ile-yaratıcılığı-arttırma-2629e6152824, Erişim Tarihi: 09.03.2022.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %65
Eğitim Bilimleri %20
Alan Bilgisi %15

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 192

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Yaratıcılık nedir sorusunu cevaplayabilmek.
2 Yaratıcı düşünme kabiliyeti kazanmak.
3 Çözüm tekniklerini etkin bir şekilde kullanabilmek.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İnovasyonun Başlangıç Noktası Yaratıcılık
2 Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme Teknikleri
3 İnovasyon Kavramının Öncüsü Schumpeter'in Yaratıcı Yıkım Teorisi.
4 Schumpeter'in Perspektifinden Rekabet Stratejileri.
5 İnovasyonun Kaynakları.
6 İnovasyona Uygun Örgüt İklimi ve Kültürü.
7 Bireysel İnovasyon Olarak İnovatif İş Davranışı.
8 İnovasyon ve Makroekonomik Göstergeler.
9 OECD Kılavuzuna Göre İnovasyonun Dört Türü: Ürün veya Hizmet İnovasyonu, Süreç İnovasyonu, Pazarlama İnovasyonu, Organizasyonel İnovasyon.
10 Kapalı ve Açık İnovasyon Modelleri.
11 Sosyal İnovasyon Modeli & Başarılı Sosyal İnovasyon Örnekleri
12 Çevre Duyarlılığına Sahip Eko-İnovasyon
13 Müşteri Kontrolünde İnovasyon
14 Final Sınavı Öncesi Genel Tekrar.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Tüm 4 4 3 3 4 4 4 1
Ö1 4 4 3 3 4 4 4 1
Ö2 4 4 3 3 4 4 4 1
Ö3 4 4 3 3 4 4 4 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=202074&curProgID=5702&lang=tr