Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Medya ve İletişim
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı reklam kavramını ve teknolojideki değişikliklerle birlikte ortaya çıkan dijital ortamlardaki reklamın nasıl bir değişim ve dönüşüm geçirdiğinin anlaşılabilmesini sağlamaktır. Aynı zamanda dijital ve yeni medya kavramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yeni reklam ortamlarının özelliklerini kavrayarak tanıyıp, kullanabilmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste reklam kavramı açıklanırken geleneksel ve yeni medya üzerinden örnekler ile ve dijitalleşme, sosyal medya, internet teknolojileri hakkında bilgi verilecektir. Gelen yenilikler üzerinden örneklendirmeler ile kavramlar anlatılacak ve karşılaştırmalı anlatım yapılacaktır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Elif Ünaldı elif.unaldi@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Vardarlıer, Pelin (2021) Sosyal Medya Stratejisi, Nobel Akademik Yayıncılık Öcal, Derya &Polat, Hıdır (2020) Dijital Reklamcılık, Nobel Komisyon Dedeoğlu, Gözde (2016) Teknoloji, iletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık
|
|
Teorik ders anlatımı, güncel olayları takip etme, karşılaştırma ve tartışma
|
|
|
|
|
|
anlatim, tartisma, sinav
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%20
|
|
Alan Bilgisi
|
%80
|
|
|