Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1MED103Dijital Reklamcılık ve Halkla İlişkiler3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Medya ve İletişim
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı reklam kavramını ve teknolojideki değişikliklerle birlikte ortaya çıkan dijital ortamlardaki reklamın nasıl bir değişim ve dönüşüm geçirdiğinin anlaşılabilmesini sağlamaktır. Aynı zamanda dijital ve yeni medya kavramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu yeni reklam ortamlarının özelliklerini kavrayarak tanıyıp, kullanabilmektir.
Dersin İçeriği Bu derste reklam kavramı açıklanırken geleneksel ve yeni medya üzerinden örnekler ile ve dijitalleşme, sosyal medya, internet teknolojileri hakkında bilgi verilecektir. Gelen yenilikler üzerinden örneklendirmeler ile kavramlar anlatılacak ve karşılaştırmalı anlatım yapılacaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Elif Ünaldı elif.unaldi@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Vardarlıer, Pelin (2021) Sosyal Medya Stratejisi, Nobel Akademik Yayıncılık
Öcal, Derya &Polat, Hıdır (2020) Dijital Reklamcılık, Nobel Komisyon
Dedeoğlu, Gözde (2016) Teknoloji, iletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık
Teorik ders anlatımı, güncel olayları takip etme, karşılaştırma ve tartışma
anlatim, tartisma, sinav

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Ödev 2 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 144

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Reklamcılıkla ve halkla ilişkilerle ilişkili genel kavramları tanımlayabilecek.
2 Dijital reklamcılık kavramını anlayacak ve dijital reklam ortamlarını tanıyacak.
3 Dijital ortamda reklam ve halkla ilişkileri tanıyarak geleneksel ortamlarla karşılaştırarak aradaki farkı anlayacak.
4 Dijital reklam ve halkla ilişkiler türlerini tanıyıp detaylı şekilde açıklayabilecek.
5 Yeni medyanın değişim ve gelişimini tanımlayarak bu süreci değerlendirebilecek.
6 Yeni medyanın getirmiş olduğu değişimlerin etik boyutlarını kavrayabilmek.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Reklam kavramının tanımı ve reklamcılığın tarihçesi Ders Notları
2 Reklamın amaçları, işlevleri ve reklam türleri Ders Notları
3 Reklam ortamları ve özellikleri Ders Notları
4 Dijitalleşmenin kavramsal ve tarihsel süreci Ders Notları
5 Halkla ilişkilerin tanımı, kavramsal çerçevesi ve tarihsel gelişimi Ders Notları
6 Halkla ilişkiler modelleri Ders Notları
7 Halkla ilişkiler örgütlenmesi Ders Notları
8 Halkla ilişkilerde kullanılan araçlar ve medya ilişkisi Ders Notları
9 Dijital kültür ve kimlik inşası Ders Notları
10 Sosyal medya kavramı ve sosyal medyanın gelişimi Ders Notları
11 Sosyal medya ve kişisel yayıncılık Ders Notları
12 Kurumsal sosyal medya Ders Notları
13 Geleceğin iletişim teknolojileri Ders Notları
14 Yeni medyada ortaya çıkan etik sorunlar Ders Notları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 4 2 4 4 3 3 2 3 3 4 2 4 3 3 4
Ö1 4 2 4 3 2 3 3 4 3 5 2 3 2 5 1
Ö2 4 1 5 4 4 5 3 3 2 4 2 2 5 2 5
Ö3 4 3 5 4 3 3 2 3 2 3 2 4 3 1 2
Ö4 3 1 4 2 3 2 1 2 3 3 2 5 1 3 4
Ö5 5 2 4 4 3 2 1 4 2 4 2 2 2 2 4
Ö6 1 4 2 2 3 3 3 3 5 4 2 4 3 3 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=202995&curProgID=5729&lang=tr