Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1MED107Medya Okuryazarlığı 3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Medya ve İletişim
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin karşı karşıya oldukları karmaşık medya dünyasında medyayı daha bilinçli, eleştirel ve sorumlu kullanmayı öğrenerek medyayı ve medya içeriklerini analiz etmeyi öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Medya okuryazarlığı tanımı ve kapsamı, medya türleri, medya etkileri, medya ve etik, dijital okuryazarlık, sosyal medya okuryazarlığı, yalan haber ve post-truth
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Betül Gündoğan betul.gundogan@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Türkoğlu, N, & Şimşek M.C. (2007) Medya Okuryazarlığı. İstanbul: Kalemus Yayınları
Binark, M., & Bek, M. G. (2009). Eleştirel Medya Okuryazarlığı: Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar. İstanbul: Kalkedon Yayınları.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 5 75
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 145

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Toplumsal bir öğe olarak medya ve buna bağlı medya okuryazarlığına dair bilgi edinir.
2 Medya okuryazarlığının temel ilkeleri üzerinden medyanın tanımı, medya türleri ve medya türlerine dahil olan tüm araçları birbirinden ayırıp ilgili kategori altında sınıflandırma becerisi kazanır.
3 Medya sahipliği kavramını tanımlayıp medyanın propaganda ve ikna konusundaki önemini kavrar.
4 Medya ve kültür ilişkisini temsil, çeşitlilik, ayrımcılık ve önyargılar kavramları üzerinden değerlendirebilir.
5 Medyanın etik kullanımını, medyadaki etik ihlalleri ve medyadaki ahlaklı davranışını kavrar.
6 Dijital okuryazarlık kavramını tanımlayarak dijital vatandaşlığın sınırlarını ve imkanlarını keşfeder.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Medya ve Medya okuryazarlığına giriş Ders notu
2 Medya okuryazarlığı bağlamında geleneksel medya türlerini ayırt etme, sınıflandırma ve analiz etme Ders notu
3 Medya sahipliği, propaganda ve reklam Ders notu
4 Haber üretimi ve haberde dikkat edilmesi gerekenler Ders notu
5 Medya ve kültür: temsil, çeşitlilik ve önyargılar Ders notu
6 Medya etkileri ve temel medya etki teorileri Ders notu
7 Medya ve etik: etiket, özgürlük, sorumluluk, eşitlik Ders notu
8 Ara sınav Ders notu
9 Dijital medya okuryazarlığı ve dijital vatandaşlık Ders notu
10 Dijital haklar, yasalar, gizlilik, güvenlik, mahremiyet ve bağımlılık Ders notu
11 Sosyal medya ve medya okuryazarlığı Ders notu
12 Post-Truth çağında haber ve yalan haber Ders notu
13 Medya okuryazarlığı bağlamında dijital içeriklerin eleştirel analizi Ders notu
14 Tartışma ve değerlendirme Ders notu


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 3 4 2 3 4 2 4 3 4 3 4 4 2 4 4
Ö1 1 5 2 4 4 2 5 4 5 3 3 4 1 5 5
Ö2 4 5 5 3 3 2 1 1 4 3 1 4 5 1 3
Ö3 5 2 2 3 1 4 4 5 2 1 4 3 3 5 3
Ö4 3 4 2 1 3 1 1 3 2 5 1 3 5 4 3
Ö5 3 2 1 2 3 4 5 3 5 3 5 1 1 4 4
Ö6 5 4 1 5 4 4 5 1 5 5 5 4 4 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=202997&curProgID=5729&lang=tr