Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2MED102Kurumsal iletişim ve İtibar Yönetimi3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Medya ve İletişim
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Kurumsal İletişim ve kurum kimliği oluşturma, kurumsal dizayn, kurum kültürü konularında bilgi vermek, reklamın itibara ve imaja desteğinden faydalanmak, kurumsal kültürün , kurumsal imajın temel öğeleri slogan, logo ve renkleri yönetebilme,marka oluşturma ve yönetme süreçlerini belirlemek ,itibar ve algılama yönetimini oluşturmak, krizi yönetebilmek amacıyla bilgi vermek ve örnekleri incelemek.
Dersin İçeriği Kurumsal İletişim ve kurum kimliği oluşturma, kurumsal dizayn, kurum kültürü konularında bilgi vermek, reklamın itibara ve imaja desteğinden faydalanmak, kurumsal kültürü, kurumsal imajın temel öğeleri slogan, logo ve renkleri yönetebilme,marka oluşturma ve yönetme süreçlerini belirlemek ,itibar ve algılama yönetimini oluşturmak, krizi yönetebilmek amacıyla bilgi vermek ve örnekleri incelemek.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Elif ÜNALDI elif.unaldi@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ayla Okay, Kurum Kimliği, Mediacat Yayınları, 2000
Şadi Can Saruhan, Ayla Öncer Özdemir, Değer Hedefli İşletmecilik, Nihad Sayar Vakfı Yayınları, İstanbul 2004
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, , Örnek Olay
Ara sınav, Kısa sınav, Final sınavı ve Ödev

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
2
% 80

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 5 75
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 145

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kurum, kimlik ve itibar kavramlarını kavrar ve işleyişini bilir.
2 Kurumsal kimliğin unsurlarını ve stratejik yönetim sürecini bilir.
3 Kurum kimliğinin görsel unsurlarını tanıma becerisine sahip olur.
4 Kurum itibarını yönetme yollarını öğrenir.
5 Kriz yönetebilme ve fırsatlardan faydalanma yollarını öğrenir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kurumsal İletişim ve Kurum Kimliği tanım ve öğeleri, Logo, Slogan, Renk ve harf karakterlerinin kimliğe yansıması, örnek analizler
2 Kurumsal Dizayn, Kurumsal İmaj, İmaj nedir? Olmazsa ne olur?
3 Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama, Yönetimin kalitesi, müşteri memnuniyeti, hizmet ürün kalitesi
4 Kurumsal Reklamcılık, Reklam türleri , İmaj reklamı nedir?
5 Kurumsal Kültür ve Halkla İlişkiler, Kurum kültürü nedir? Kurum kültürünün öğeleri, Çalışanlar ve aileleri, yöneticiler kültürü nasıl etkiler? Kurum kültürü değişimi ve yönetimi
6 Sponsorluk ve imaja etkileri, Sponsorluk türleri, Sponsorluk bütçe yönetimi, Sponsorluğun etkinliğinin ölçümü
7 Satış Tutundurma, Kalite, müşteri memnuniyeti , satış sonrası hizmetler, Kişisel Satış, Ağızdan ağıza pazarlama ( WOW), İinternetin ağızdan ağza pazarlamaya etkisi, İnternette imaj ve itibar yönetimi
8 Kurumsal İletişimin Toplumsal Sorumluluk ve Etik Boyutu, Vaka analizleri
9 Algılama Yönetimi
10 Kriz yönetimi ve halkla ilişkiler, Krizin tanımı ve türleri, Kriz döneminde itibar yönetimi, Kriz yöetimi ve medya
11 İtibar Yönetimi ( Reputation Management), İtibar Ne ile İlişkilidir
12 Yönetişim Endeksi ve İtibar Yönetimi ve itibar Yönetimi, ( Pay Sahipleri Açısından / Çalışanlar Açısından / Tedarikçiler (Paydaşlar ) Açısından / Müşteri Açısından / Kamuoyu, Açısından / Medya Açısından / Sektör Açısından )
13 İtibar Ölçümü
14 Dönem sonu değerlendirme ve vaka analizleri


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 3 3 3 2 2 3 2 2 3 3 5 3 2 3 2
Ö1 4 3 3 1 1 2 1 1 2 1 5 2 1 3 1
Ö2 4 4 4 3 2 4 3 2 1 2 5 3 2 4 1
Ö3 3 1 1 1 1 2 1 3 3 4 5 3 1 1 2
Ö4 3 4 3 3 3 4 2 3 3 3 5 2 4 3 2
Ö5 2 2 4 3 2 3 3 3 4 3 5 3 4 4 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=202999&curProgID=5729&lang=tr