Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Medya ve İletişim
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, öğrencilerin ikna ve retoriğin günümüz koşullarındaki önemini kavramalarını, ikna yollarını ve retoriği doğru ve etkin bir biçimde kullanarak yarar sağlamayı, rekabet koşullarına ayak uydurabilme becerisini, piyasa koşullarına uyumu kolaylaştıracak yardımcı bilgi ve beceriyi kazandırmayı amacındadır.
|
Dersin İçeriği
|
Hitabet, beden dili, empati, kitle psikolojisi, sokrates ve diyalektif uslamlama, aristo ve retorik, ikna kuramları, psikanalitik ikna kuramları, ihtiyaç kuramları, zihinsel ikna kuramları.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, tartışma, sunum, ödev
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Ebru GÖNÜLAL www.gedik.edu.tr ebru.kurt@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
MEYER Michel, Retorik Ders notları ARİSTOTELES, Retorik (2018), Say yayınları Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, İkna Edici İletişim (2012)
|
|
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
|
|
|
|
|
|
ödev, ara sınav, proje, sunum, final
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%30
|
|
Alan Bilgisi
|
%70
|
|
|