Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3MED203Sosyal Medya3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Medya ve İletişim
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sosyal medyanın etkin şekilde yönetimi için gerekli bilgileri öğrencilere aktarmak ve iletişim süreçlerinde sosyal medyanın olumlu katkı yapabilecek şekilde nasıl kullanılabileceği üzerinde düşünmelerini teşvik ederek bu alanda yaratıcı fikirler geliştirmelerine destek olmak.
Dersin İçeriği Sosyal medyanın kişi ve kurumlar için önemi, Sosyal medya için yönetim stratejisi nasıl belirlenir? Hedef kitlenin tespiti, Sosyal medyada prime time var mıdır? Sosyal medya için yayın politikasının tespiti, Sosyal medya yayınlarında reklam ve ürün yerleştirme, Sosyal medyada eleştiri, yorum ve sorulara yanıt verme, Sosyal medyada gündem oluşturma ve sohbet yönetimi, Sosyal medyada kampanya yönetimi, Sosyal medyada kriz yönetimi.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. ELİF ÜNALDI elif.unaldi@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Kawasaki, G., & Fitzpatrick, P. (2014). The art of social media
anlatım, soru-cevap, tartışma

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %40
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 2 30
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 135

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Sosyal medyanın ortaya çıkışını, gelişimini ve temel kavramlarını açıklayabilecek
2 Sosyal medyanın tüketici pazarlarını ve pazarlamayı nasıl değiştirdiğini tanımlayabilecek
3 Sosyal medya planının unsurlarını tanımlayabilecek
4 Farklı sosyal medya araçlarını ve bunların pazarlama ve halkla ilişkiler amaçlı kullanımlarını açıklayabilecek
5 Sosyal medya kampanyalarının etkinliğinin hangi yöntemlerle değerlendirilebileceğini yorumlayabilecektir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin amacı ve çerçevesi hakkında bilgilendirme Ders notu
2 Sosyal medya tanımı, tarihi, geleneksel medyadan farkları ve web teknolojileri Ders notu
3 Sosyal medyaların özellikleri Ders notu
4 Sosyal medya teorileri Ders notu
5 Sosyal medya pazarlaması Ders notu
6 Influencer pazarlaması Ders notu
7 Sosyal medya yönetimi Ders notu
8 Sosyal medya optimizasyonu Ders notu
9 Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri Ders notu
10 Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri Ders notu
11 Sosyal medyanın sunduğu imkanlar ve zorluklar Ders notu
12 Sosyal medyaya eleştirel yaklaşım Ders notu
13 Sosyal medyaya eleştirel yaklaşım Ders notu
14 Genel değerlendirme Ders notu


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 4 2 3 2 3 4 4 3 2 3 3 4 3 4 3
Ö1 3 4 5 3 5 1 5 5 2 1 2 3 4 5 2
Ö2 4 2 1 2 3 4 4 3 3 2 2 3 5 5 5
Ö3 2 1 3 4 2 4 2 1 4 3 3 5 2 5 2
Ö4 5 2 5 1 3 5 2 3 1 3 4 5 1 4 3
Ö5 5 3 4 2 2 5 5 4 1 5 4 4 3 2 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=203009&curProgID=5729&lang=tr