Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3MED209Siyasal İletişim3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Medya ve İletişim
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Siyasal iletişime ilişkin kavramlarla birlikte propagandadan, dijital siyasal kampanyalara yaşanan değişimin ve iletişim ile siyaset arasındaki ilişkinin kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Siyaset ve iletişim kavramları; siyasal iletişime özgü kavramlar; iktidar-medya arasındaki ilişkilerin siyasal iletişim üzerindeki rolü açıklanmaya çalışılacak, günümüz siyasal iletişim tür ve yöntemleri öğrenilerek, Türkiye’de siyasal kampanyalar incelenecektir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Elif ÜNALDI elif.unaldi@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar AZIZ, A. (2010) Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. BEKTAŞ, A. (2002) Siyasal Propaganda, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
Anlatım, Ödev, Sınav, Örnek Olay, Tartışma, Problem Çözme
Ara sınav, Kısa sınav, Final sınavı ve Ödev

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %40
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
2
% 80

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 2 30
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 135

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Siyaset ve iletişim çalışmalarının temel kavramlarını öğrenir ve yazılı, sözlü olarak kullanır.
2 Medya ve iktidar arasındaki ilişkileri/dengeleri analiz eder, eleştirir, sorgular.
3 Siyasal iletişimin tür, yöntem araç ve stratejilerini öğrenir.
4 Dijital çağın gereklerinin farkında olur; siyasal iletişimin yaşadığı değişimi kavrar.
5 Siyasal iletişimde modern dünyanın yeni araçlarını öğrenme, kullanma yönünde motive olur.
6 Türkiye’deki siyasal kampanyaları inceler, hakkında bilgi sahibi olur.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Siyasal düşüncenin temelleri Aysel Aziz, Siyasal İletişim; Emre Bağce, Antik Yunan’dan Günümüze Siyaset (11-13); ders notu
2 Modern Çağ’da siyasal düşünce Emre Bağce, Antik Yunan’dan Günümüze Siyaset (11-13), ders notu
3 Siyasal İletişim olgu ve süreci
4 Siyasal İletişimle bağlantılı kavramlar: İktidar, İdeoloji, Meşruluk
5 Siyasal İletişimle bağlantılı kavramlar: Kamuoyu, Retorik, Etik
6 Siyasal İletişim ve Propaganda
7 Siyasal Aktörler
8 Siyasal Aktörler
9 Siyasal İletişim Türleri
10 Siyasal İletişim Yöntem ve Teknikleri
11 Medya ve Siyaset Mustafa Akdağ, Medya ve Siyaset Üzerine
12 Normatif Medya Kuramları Mustafa Akdağ, Medya ve Siyaset Üzerine
13 Siyasal Kampanya Anadolu Üniversitesi Siyasal İletişim (124-146)
14 Türkiye’de Siyasal Kampanya ve Seçmen Analizi Anadolu Üniversitesi Siyasal İletişim (146-167)


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 4 4 3 4 1 2 4 3 3 3 5 3 1 3 3
Ö1 4 5 3 4 1 2 5 2 4 1 5 4 2 2 3
Ö2 4 4 4 5 1 2 5 4 3 2 5 5 1 4 5
Ö3 4 3 3 4 1 1 4 2 2 2 5 3 1 3 2
Ö4 3 3 4 4 1 2 5 3 3 4 5 3 1 2 3
Ö5 4 4 3 3 1 2 3 4 4 3 5 3 3 3 3
Ö6 4 3 2 5 2 3 3 4 3 1 5 2 1 1 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=203012&curProgID=5729&lang=tr