Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Medya ve İletişim
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Siyasal iletişime ilişkin kavramlarla birlikte propagandadan, dijital siyasal kampanyalara yaşanan değişimin ve iletişim ile siyaset arasındaki ilişkinin kavranması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Siyaset ve iletişim kavramları; siyasal iletişime özgü kavramlar; iktidar-medya arasındaki ilişkilerin siyasal iletişim üzerindeki rolü açıklanmaya çalışılacak, günümüz siyasal iletişim tür ve yöntemleri öğrenilerek, Türkiye’de siyasal kampanyalar incelenecektir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, Ödev, Sınav, Örnek Olay, Tartışma, Problem Çözme
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Elif ÜNALDI elif.unaldi@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
AZIZ, A. (2010) Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. BEKTAŞ, A. (2002) Siyasal Propaganda, İstanbul: Bağlam Yayıncılık. Oya Tokgöz, Siyasal İletişimi Anlamak, İmge Kitabevi, 2014. Çankaya, E. Siyasal İletişim Dünya'da ve Türkiye'de, 2015, İmge Yayınları
|
|
Ders notları
|
|
|
|
|
|
Ara sınav, Kısa sınav, Final sınavı ve Ödev
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%40
|
|
Alan Bilgisi
|
%60
|
|
|